رانندگان آهسته، یکی از عاملان اصلی تصادفات جاده‌ای

بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده مشخص شد، رانندگان آهسته یکی از اصلی‌ترین عامل‌ها در تصادف‌های جاده‌ای انگلیس هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، آمار و ارقام منتشر شده در انگلستان نشان می‌دهد که تعداد کشته‌ها و مجروحان جدی در تصادفات ناشی از کسانی که به آهستگی رانندگی می‌کنند در حال افزایش است.

به نقل از یکی از خبرگزاری‌های معروف خارجی، وزارت حمل و نقل این کشور اطلاعاتی درباره حوادث مرتبط به رانندگان آهسته فاش کرده است که براساس آن سال گذشته ۲۶ نفر در حوادث رانندگی به شدت مجروح و دو نفر نیز کشته شدند. علاوه بر این تعداد، در برخی تصادفات، مقصر اصلی رانندگان آهسته بودند، ۱۳۲ نفر دیگر نیز صدمات جزئی متحمل شدند. این مسئله قابل درک است که افرادی که به خوبی از قوانین محدودیت سرعت رانندگی تبعیت می‌کنند، غالباً باعث تراکم و خشم جاده‌ای می‌شوند.

تصادفات جاده‌ای ایجاد شده توسط رانندگان آهسته

در انگلستان، کسانی که بسیار پایین‌تر از حد مجاز سرعت رانندگی می‌کنند، می‌توانند ۱۰۰ پوند (۱۳۱ دلار آمریکا) جریمه شده و سه امتیاز منفی بگیرند. در بعضی از کشور‌ها حداقل محدودیت سرعت مجاز در کنار علائم سرعت عادی قرار می‌گیرد و این در حالی که در سایر کشورها، چنین علائمی وجود ندارد.

رانندگان آهسته، یکی از عاملان اصلی تصادفات جاده‌ای


بیشتر بخوانید: کنترل کامل خودرو در دستان فرمان هوشمند هوندا 


نظر عضو موسس اتحاد رانندگان انگلیس درباره رانندگان آهسته

هیو بلادون، عضو موسس اتحاد رانندگان انگلیس، گفت: «من به هیچ وجه از این آمار‌های نگران کننده تعجب نکردم.» وی ادامه داد: «رانندگی بیش از حد آهسته اساساً خودخواهانه و کاملاً احمقانه است و می‌توان آن را به نوعی فاجعه دانست. من مدت‌ها است که طرفدار این مسئله هستم که رانندگی خیلی آهسته باعث ناامیدی سایر افراد می‌شود و می‌تواند باعث شود آن‌ها برای سبقت از وسیله نقلیه مذکور مانور دهند و این خطرناک‌ترین کاری است که می‌توانید در جاده‌ها انجام دهید.»

او در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: «محدودیت سرعت پایین باعث ایجاد مشکل می‌شود، همچنین افرادی که به دلیل حمل وسایلی مانندی کاروان به کندی رانندگی می‌کنند. اما افرادی نیز هستند که به خصوص در جاده‌ها اعتماد به نفس ندارند و به دلیل استرس داشتن، آرام آرام رانندگی می‌کنند.»

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار