افزايش توليد مرغ و تخم مرغ و توسعه صنعت مرغداري مستلزم واگذاري امور به اتحاديه ها و تشكلها است.


عباس رحماني مدير عامل اتحاديه سراسري شركت هاي تعاوني صنعت مرغداري كشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اين مطلب افزود: اين اتحاديه 35 درصد از توليد مرغ گوشتي، 20 درصد از توليد جوجه يك روزه و 20 درصد از توليد تخم مرغ كشور را به خود اختصاص داده است.
وي با اشاره به طرح هايي كه به معاونت رياست جمهوري و مجلس در خصوص توسعه صنعت مرغداري ارائه داده است گفت: طرح هايي را ارائه كردم، اما تاكنون هيچ يك از مسئولان از ما توضيحي در رابطه با اين طرح ها نخواسته اند.
رحماني افزايش توليد و توسعه صادرات صنعت مرغداري مستلزم واگذاري امور به اتحاديه ها و تشكلهاست تصريح كرد: ايران از نظر توليد مرغ كمبودي نسبت به كشورهاي همسايه ندارد، اما به دليل نبود مديريت مناسب صادرات مرغ وضعيت مناسبي ندارد.
رحماني خواستار حمايت از صنعت مرغداري شد و گفت: گاهي اوقات دلالان و واسطه ها كه تعدادشان انگشت شمار است از عرضه ذرت و سويا به بازار جلوگيري مي كنند در نتيجه مرغداران براي تامين خوراك مورد نياز مرغداري خود با مشكلات عديده اي مواجه مي شوند.
وي ادامه داد: دولت مي تواند واردات خوراك و دارو مرغداري ها را به اتحاديه مرغداران واگذار و بر اين امور نظارت كند ، در مقابل دولت مي تواند تامين گوشت مرغ كشور را از اتحاديه ها بخواهد . /ک
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار