مدیرکل دفتر مطالعات راهبردی سازمان راهداری و حمل و نقل کشور در سفر اراک گفت: کاهش ده درصدی سرعت به کاهش چهل درصدی تلفات جاده منجر می‌شود.

کاهش چهل درصدی تلفات جاده‌ای با کاهش ۱۰ درصدی سرعتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، هدایتی مدیرکل دفتر مطالعات راهبردی سازمان راهداری و حمل و نقل کشور در نخستین جلسه مدیریت سرعت راه‌ها در استان مرکزی گفت: کاهش ده درصدی سرعت به کاهش چهل درصدی تلفات جاده منجر می‌شود.

هدایتی مدیرکل دفتر مطالعات راهبردی سازمان راهداری و حمل و نقل کشور در نخستین جلسه مدیریت سرعت راه‌ها در استان مرکزی گفت: کاهش ۱۰ درصدی سرعت به کاهش ۴۰ درصدی تلفات جاده منجر می‌شود.

هدایتی افزود: استان مرکزی بعنوان یکی از استان‌های پایلوت کشور در زمینه اجرای طرح کنترل و مدیریت سرعت راه‌ها انتخاب شده است.

او اضافه کرد: این طرح با کمک سازمان بهداشت جهانی و با آموزش رانندگان و هماهنگی دستگاه‌های اجرایی و تقویت زیرساخت‌ها می‌تواند در کاهش تصادفات موثر باشد.

زندی فر مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی هم گفت: همه نقاط حادثه خیز در سطح محور‌های مواصلاتی استان مرکزی شناسایی و تا حدودی رفع شده است.

بهرامی مدیرکل اورژانس استان مرکزی هم از افزایش٢۵درصدی مصدومین حوادث حمل و نقل در سطح استان خبر داد در نه ماهه نخست امسال خبر داد و افزود: از اول سال تا کنون ١٧ هزار مصدومیت در استان مرکزی ثبت شده است.

کهریزی رئیس پلیس راه استان مرکزی هم از کاهش چهاردرصدی تصادفات فوتی در سطح استان خبر داد و گفت: مهمترین علت تصادفات سرعت و عدم توجه به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.