مهم‌ترین حوادث قزوین امروز دوم دی ماه سال ۹۸ را می‌توانید در بسته خبری بخوانید.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، سردار مهدی حاجیان فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: در پی کسب خبر درباره نگهداری و استفاده غیرمجاز از دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال در یک کوره آجرپزی در شهرستان بوئین زهرا، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

سردار حاجیان افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی ماموران پلیس آگاهی شهرستان بوئین زهرا موفق به شناسایی مخلان امنیت اقتصادی و کشف مزرعه بیت کوئین در این شهرستان شدند.

او اضافه کرد:  در عملیاتی ضربتی محل استخراج ارز دیجیتال مورد بازرسی قرار گرفت که ۶۵ دستگاه ماینر قاچاق به همراه تجهیزات و متعلقات مربوطه کشف شد.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه ۲ متهم در این ارتباط دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند، عنوان داشت: برابر نظر کارشناسان، ارزش دستگاه‌های کشف شده یک میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال برآورد شده است.

رمز پویا را از فروشگاه‌های آنلاین معتبر یا شعب بانک دریافت کنید

سرهنگ محمدعلی فرهودی سرپرست پلیس فتا قزوین گفت: در کنار گسترش روزافزون بازار تلفن همراه و فناوری‌های مرتبط با آن، استفاده از اپلیکیشن‌ها یا نرم‌افزار‌های موبایلی این روز‌ها زیاد شده و این در حالی است که برخی افراد سودجو با ساخت بعضی نرم‌افزار‌ها از این فرصت به‌دست‌آمده سوءاستفاده می‌کنند.

او افزود: این افراد سودجو، با توجه به اجرای طرح دریافت رمز دوم یکبار مصرف پویا اقدام به تبلیغ و ارائه خدمات به شهروندان با طراحی اپلیکیشن‌های جعلی سعی دارند اعتماد کاربران را در فضای مجازی جلب کنند. با دانلود و نصب این اپلیکیشن‌ها سرقت اطلاعات ذخیره‌شده روی گوشی همراه یا سیستم‌ها صورت می‌گیرد، اطلاعاتی مثل عکس ذخیره‌شده روی سیستم یا اطلاعات بانکی به راحتی از سوی مجرمان سایبری به سرقت می‌رود.

سرپرست پلیس فتا قزوین در توصیه به شهروندان گفت: لازم است برای فعال‌سازی رمز یک‌بارمصرف، حتما با مراجعه‌به سایت بانک مربوطه، راهنمای فعال کردن رمز یک‌بارمصرف را دریافت و درصورت اقدام برای دریافت اپلیکیشن رمز پویا، حتما به فروشگاه‌های آنلاین معتبر یا شعب بانکی مراجعه کنند.

او ضمن تاکید بر اینکه برای دریافت رمز یک بار مصرف نیازی به پرداخت وجه و یا ثبت نام در هیچ سایتی نیست، از شهروندان خواست: به پیام‌ها و درخواست‌های مشکوک به خصوص پیامک‌ها از خصوط شخصی اعتنا نکنند و در صورت مواجهه با موارد مشابه آن را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir با ما در میان بگذارند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.