مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد از توزیع بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ تن انواع کود‌های شیمیایی و بذور گواهی شده محصولات کشاورزی در شهرستان پارس آباد خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، حسن نظیفی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد ظهر امروز در جمع خبرنگاران گفت: در جهت افزایش ضریب خودکفایی محصولات اساسی در قالب برنامه‌های اقتصاد مقاومتی امسال در سطح هزار و ۳۰۰ هکتار نظارت بر مراحل مختلف کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی صورت گرفت و بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ تن انواع نهاده‌های دامی در بین زارعین توزیع شد.

او اضافه کرد: با عنایت به طغیان آفت ملخ در سال زراعی گذشته، با بهره گیری از ظرفیت‌های محلی و بسیج مردمی و همچنین امکانات بخش دولتی به میزان ۲۰ هزار هکتار عملیات سمپاشی علیه ملخ انجام گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پارس آباد در ادامة اجرای طرح پایاب سد خداآفرین در حوزة شهرستان، اصلاندوز را از جمله طرح‌های محوری و اساسی این شهرستان برشمرد و با عنایت به بیانیة گام دوم انقلاب اسلامی با بهره برداری از این طرح تحول اساسی در اقتصاد و اشتغال منطقه ایجاد خواهد شد.

نظیفی افزود: این طرح در حوزة شهرستان اصلاندوز در ۱۱ قشلاق و در سطح ۵ هزار و ۳۲۶ هکتار به صورت خالص به اجراء در می‌آید و ۱۴۲ هزار تن به محصولات کشاورزی شهرستان افزوده شده و برای ۵ هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد خواهد شد.

او در ادامه خواستار رعایت الگوی بهینة کشت محصولات زراعی توسط کشاورزان و مسائل زیست محیطی من جمله خودداری از کشت‌های زیرنایلونی فاقد سازه و ... شدند و حفظ خاک و صیانت از آن را در راستای اهداف کشاورزی پایدار مهم و با اهمیت برشمرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.