تولید کلزا در کشور ۷ برابر شد

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی گفت: در پنج سال گذشته میزان تولید کلزا در کشور هفت برابر شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، عباس کشاورز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی که معاون اول رئیس جمهور را در سفر به بوشهر همراهی می‌کند، امروز در حاشیه بازدید از مزارع کشت کلزا در دشتستان بیان کرد: در پنج سال گذشته میزان تولید کلزا از ۶۰ هزار به ۴۲۰ هزار تن در سال گذشته رسید.

او  با اشاره به برنامه ریزی برای گسترش کشت دانه‌های روغنی، ادامه داد:  علت تمرکز روی کلزا این است که این محصول پاییزه است و بیشتر به آب باران متکی است و با توجه به کم آبی موجود، سازگاری بیشتری با شرایط کشور دارد.از سوی دیگر کلزا به علت عمق ریشه باعث حاصلخیزی خاک می‌شود.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی از کشاورزان مناطق معتدل و کمی گرم خواست اگر کشت پاییزه کلزا را از دست داده‌اند در دی از کشت کلزا بپرهیزند و کشت را به اوایل بهمن موکول کنند.

کشاورز، با اشاره به برنامه ریزی برای کشت ۳۰۰ هزار هکتار کلزا در کشور، افزود: تاکنون ۲۵۰ هزار هکتار از این میزان، محقق شده و بقیه نیز تا پایان سال محقق می‌شود.

او بیان کرد: از کشاورزان انتظار داریم با هدف افزایش تولید شیر در کشور، علوفه‌هایی با نیاز آبی کم، بکارند.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی، در خصوص سطح زیرکشت گلخانه‌ای کشور نیز گفت: ۱۷ هزار و ۵۰۰ هکتار گلخانه در کشور داریم که تا پایان سال، هزار و ۵۰۰ هکتار به آن افزوده می‌شود.

کشاورز عنوان کرد: سالانه حدود سه تا چهار هزار هکتار گلخانه‌ در کشور ایجاد می‌شود که عمده مزیت آن صرفه جویی در مصرف آب، افزایش تولید و تجاری سازی برای صادرات است.

او گفت: برای کشت بهاره انواع محصولات کشاورزی کود، بذر و آفت کش تامین شده به نحوی که ذخیره آفت‌کش‌ها، دو برابر نیاز سالانه است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.