با حضور معاون اول رئیس جمهور؛

۱۰۲ طرح آبیاری نوین و ۷۵ هکتار کشت گلخانه‌ای در استان بوشهر افتتاح شد

۱۰۲ طرح آبیاری نوین و ۷۵ هکتار کشت گلخانه‌ای با حضور معاون اول رئیس جمهور در استان بوشهر به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور که صبح امروز به بوشهر سفر کرده، در ادامه سفرش همراه با سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در شهرستان دشتستان حضور یافت تا  ۱۰۲ طرح آبیاری نوین و ۷۵  هکتار کشت گلخانه‌ای را به صورت همزمان در استان بوشهر افتتاح کند.

به گفته رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر، ۱۰۲ طرح آبیاری نوین در هزار و ۵۰۰ هکتار زمین اجرا شده و برای هزار و ۵۰۰ نفر شغل ایجاد کرده است.

محمد تقی منوچهری افزود: برای اجرای این طرح‌ها، ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده که از این میزان ۱۹۵ میلیارد ریال، از محل تسهیلات بانکی تامین شده و بقیه آورده کشاورزان بوده است.

او بیان کرد: اجرای طرح‌های آبیاری نوین در استان بوشهر به ویژه در نخلستان‌ها مورد توجه جدی قرار گرفته زیرا این روش، به پایداری اشتغال بخش نخیلات کمک می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر همچنین با اشاره به بهره برداری از  ۷۵ هکتار کشت گلخانه‌ای در این استان گفت: با افتتاح این طرح ظرفیت تولید سالانه ۱۶ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در استان بوشهر فراهم شده است.

منوچهری عنوان کرد: برای اجرای این طرح ۱۵۷ میلیارد تومان هزینه و برای ۶۷۵ نفر شغل ایجاد شده است.

او بیان کرد: با توجه به کاهش چشمگیر آب سفره‌های زیرزمینی توسعه کشت گلخانه‌ای به یکی از اولویت مهم و راهبردی جهاد کشاورزی استان بوشهر تبدیل شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.