معاون اول رئیس جمهور گفت: با وجود تحریم‌های ظالمانه، در سال ۹۷ که شروع تحریم‌های آمریکا بود و در سال ۹۸ هر سال ۳۰ درصد به میزان گردشگران خارجی افزوده شده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ظهر امروز در ادامه سفر به استان بوشهر با حضور در شهرستان تنگستان موزه موسیقی محلی بوشهر را افتتاح و به همراه وزیر میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی از بخش‌های مختلف آن بازدید کرد.

باید به بخش گردشگری توجه ویژه داشته باشیم

معاون اول رئیس جمهور در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران از استان بوشهر به عنوان استانی با ظرفیت‌های بسیار بالا در بخش‌های مختلف یاد کرد و گفت: در این سفر تلاش شد به طرح‌ها و پروژه‌هایی که در سطح استان و مرتبط با مسایل مردم استان است پرداخته شود.

جهانگیری یکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر را گردشگری دانست و افزود: استان بوشهر هم از نظر طبیعت و هم از نظر تاریخی جاذبه‌های فراوانی دارد که می‌تواند گردشگران را به خود جذب کند.

او، با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخش بومگردی در استان بوشهر، بیان کرد: تعداد زیادی از روستا‌های استان بوشهر در زمینه بومگردی فعال شده اند و فقط امسال ۱۹ خانه روستایی به اماکنی برای بومگردی تبدیل شده اند و این گونه طرح‌ها با استقبال مردم و گردشگران رو به رو شده است.

معاون اول رئیس جمهور افزود: اگر به دنبال اشتغالزایی سریع و تأثیر مثبت در زندگی و معیشت مردم هستیم باید به بخش گردشگری توجه ویژه داشته باشیم.

روند رو به رشد حضور گردشگران خارجی در کشور

جهانگیری با اشاره به اینکه تعداد گردشگران خارجی در کشور، روند رو به رشدی داشته است، گفت: آمریکایی‌ها تصور می‌کردند که با اعمال تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران، مانع از سفر گردشگران خارجی به کشورمان می‌شوند، اما گزارش‌ها بیان گر آن است که در سال ۹۷ که شروع تحریم‌های آمریکا بود و در سال ۹۸ هر سال ۳۰ درصد به میزان گردشگران خارجی اضافه شده است.

او، صنایع مرتبط با دریا و بخش کشاورزی را از دیگر ظرفیت‌های استان بوشهر برشمرد و با اشاره به افتتاح سه طرح در بخش کشاورزی در این سفر گفت: پرواربندی سه هزار رأسی گوساله، طرح توسعه آبیاری نوین و توسعه کشت گلخانه‌ای از جمله طرح‌هایی بود که در این سفر افتتاح شد.

معاون اول رئیس جمهور خطاب به مردم استان بوشهر بیان کرد: استان شما استانی پرظرفیت است و می‌تواند در کشور سرآمد و شاخص باشد زیرا این استان از جوانان و مردم زحمتکش، تلاشگر و انقلابی برخوردار است که همواره در مقاطع مختلف نظیر پیروزی انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس و مبارزات علیه استعمار که شاخص آن رئیسعلی دلواری است نقش تعیین کننده داشته‌اند که امیدوارم این نقش همواره پابرجا بماند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.