معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: کسی که قرار است در مسند قانون گذاری قرار بگیرد و قانون را نمی شناسد، صلاحیت نشستن بر کرسی قانون گذاری را ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، امیر مرتضوی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی در نشست با اصحاب رسانه گفت: کسی که قرار است در مسند قانون گذاری قرار بگیرد و خود قانون را رعایت نمی‌کند و تبلیغات زود هنگام انجام می‌دهد، صلاحیت نشستن بر کرسی قانون گذاری را ندارد.
 
 
او ادامه داد: در برنامه‌های ستاد پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی تا امروز ۷۰ جلسه انتخاباتی که‪مصوبه داشته است برگزار شده است  

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: سوء استفاده از امکانات و اموال دولتی برای تبلیغات، سیاه نمایی و تخریب، تبلیغات زود هنگام و سوء استفاده از نهاد‌های حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی از مواردی است که در صورت مشاهده، به طور جد با آن‌ها برخورد می‌شود.

مرتضوی افزود: حوزه‌های انتخابیه را بر اساس شرایط خاص آن‌ها به سه دسته حساس، نیمه حساس و عادی تقسیم کرده ایم.

او با اشاره به سلسله اقداماتی برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات انجام شده است، تصریح کرد: اقداماتی چون تشکیل شعب ویژه انتخابات در دادسرا‌ها، تشکیل کمیته فضای مجازی در زیرمجموعه دادسرا‌ها، شناسایی ادمین‌ها و توجیح و آموزش به آن‌ها و برخورد جدی در صورت مشاهده هرگونه تخطی از قانون، برای برگزاری هرچه بهتر انتخابات انجام شده است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: کمیته فرعی در هر ارگان و سازمان تشکیل و مقرر شده پیشگیری درون سازمانی صورت گیرد.
 
 
مرتضوی افزود: طبق بررسی های انجام شده در کمیته‌های ویژه‌  آسیب‌ها و چالش‌ها در انتخابات قبلی شناسایی شده و تلاش بر رفع این چالش‌ها در انتخابات پیش رو است، برا مثال؛ جهت تامین کمبود تعرفه در بعضی حوزه‌های انتخابیه برنامه ریزی انجام شده و تقسیم تعرفه‌ها بر اساس سرشماری، انجام می‌شود.

او تصریح کرد: معاون دادستان در مشهد و در شهرستان‌ها خود دادستان ناظر بر گشت‌های بازرسی هستند تا چالش‌ها و مشکلات را به حداقل برسانیم.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: یکی از مهم‌ترین زمان‌ها برای پیشگیری، روز اخذ رأی و پیرامون صندوق‌های رای گیری است،  ما در ستاد برنامه ویژه‌ای برای روز انتخابات داریم تا مشکلات را به حداقل برسانیم.

مرتضوی با اشاره به اینکه پیشگیری‌ها باید حداکثری و برخورد‌ها حداقلی و قاطع باشند، افزود: با قضات ویژه جلسه ای برگزار شد و اعلام کردیم که باید علاوه بر انجام وظایف خود، حضور میدانی و فعال داشته باشند و با حضور در شهرستان‌ها مسائل انتخاباتی را ارائه و  تذکرات لازمه را بدهیم تا با مراقبت انتخاباتی سالم برگزار شود.

او تصریح کرد: در این دوره انتخابات وظیفه رسانه‌ها از همیشه سنگین‌تر است چرا که شبکه معاند در حال پمپاژ ناامیدی و یاس در مردم برای شرکت نکردن در انتخابات هستند و رسانه‌های کشور باید این موج را خنثی کنند.
 
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی گفت: برای حداکثر اشراف اطلاعاتی  سامانه‌ای به نام سجام راه اندازی شده که حدود ۴ هزار نفر از افراد آموزش دیده در این سامانه ثبت نام کرده  و وظیفه دارند در صورت مشاهده هر گونه تخلف در مشهد و سایر شهرستان ها تخلفات را گزارش دهند.
 
انتهای پیام//م.ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.