در دیدار تیم‌های استقلال و ماشین‌سازی در آخرین ثانیه‌های بازی مرتضی تبریزی بود و دروازه خالی حریف، اما این بازیکن در این شرایط هم نتوانست ناجی آبی‌ها شود تا در پایان بازی شعار حیا کن رها کن هواداران اشک یکی از گران‌ترین بازیکنان تاریخ باشگاه استقلال را دربیاورد.

نگاهی به عملکرد گران‌ترین انتقال داخلی تاریخ لیگ برتر / تبریزی؛ هر گل ۳۶۰ میلیون تومان!به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، نهم مرداد ۹۷ بود که تبریزی بعد از درخشش در ذوب‌آهن به استقلال آمد به این امید که با پیراهن آبی در لیگ بدرخشد و به پیراهن تیم ملی و حتی رویای فوتبال در لیگ‌های اروپایی برسد. حالا از آن روز یک سال و ۴ ماه و ۲۳ روز و به عبارتی دیگر ۵۱۰ روز گذشته و بازیکنی که زمانی ستاره تیمش بود، در استقلال به یک ناکام مطلق تبدیل شده و روز‌های خود را روی نیمکت آبی‌ها سپری می‌کند.

تبریزی با کلی سر و صدا و با رویای آقای گلی از اصفهان راهی تهران شد، اما انگار لباس آبی به قامت او نمی‌آید. استقلالی‌ها برای آوردن او کم هزینه نکردند و با پرداخت یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رکورد نقل‌وانتقالات بازیکنان داخلی را در لیگ هجدهم جابه‌جا کردند. این در حالی است که باشگاه ذوب‌آهن در ابتدا ۲.۵ میلیارد برای رضایت‌نامه تبریزی خواسته بود که با توجه به باقی ماندن یک سال از قرارداد این بازیکن، رقم عجیبی محسوب می‌شد.

با این حال ذوبی‌ها خیلی هم به استقلال تخفیف ندادند و درنهایت با یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تبریزی را واگذار کردند؛ رقمی که رکورد شجاعیان را شکست و او را به گران‌ترین انتقال بین ۲ تیم لیگ برتری تبدیل کرد. این مبلغ برای بازیکنی پرداخت شد که قرار بود جای مامه تیام و کاوه رضایی را پر کند، ولی او روز به روز کم فروغ‌تر ظاهر شد و خودش هم تصور نمی‌کرد به جای درخشش در ترکیب آبی‌ها روی نیمکت میخکوب شود و حتی دروازه خالی را هم کج ببیند. تبریزی در حالی به ناکام‌ترین مهاجم ۲ سال اخیر آبی‌ها تبدیل شده که در اصفهان با پیراهن ذوب‌آهن در لیگ‌های شانزدهم و هفدهم توانسته بود ۲۳ بار دروازه رقبا را باز کند. اما اولین فصل حضور او در استقلال که به لیگ هجدهم برمی‌گردد با ۵ گل زده در ۲۳ بازی به اتمام رسید و در لیگ نوزدهم نیز در حالی که آبی‌پوشان در فاز تهاجمی عملکرد خوبی داشتند و با ۳۳ گل بهترین خط حمله نیم‌فصل اول را در اختیار دارند، تبریزی در گلزنی توفیقی نداشته و هیچ سهمی در گل‌های زده این تیم ندارد تا نیم‌فصلی را توام با ناکامی تجربه کرده باشد. در واقع در یک سال و ۴ ماهی که از استقلالی شدن تبریزی گذشته این بازیکن فقط ۵ گل برای آبی‌های پایتخت به ثمر رسانده، این در حالی است که مدیران وقت استقلال با یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان او را از اصفهان به تهران آوردند تا مشکل خط حمله تیمشان را حل کنند! با کنار گذاشتن رقم انتقال تبریزی به استقلال در کنار گل‌های زده او به یک رقم عجیب می‌رسیم؛ رقمی که نشان می‌دهد هر گل تبریزی برای استقلال ۳۶۰ میلیون تومان هزینه داشته است!

منبع: خراسان

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.