توفان موجب قطع برق حدود ۱۱۰ هزار خانوار فرانسوی شد

توفان فابین جنوب غربی فرانسه و جزایر کرس را درنوردید و موجب قطع برق حدود ۱۱۰ هزار خانوار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی متئو اکسپرس (Météo Express) در صفحه توئیتر خود با پخش تصاویری از توفان فابین "Fabien" نوشت: توفان فابین جنوب غربی فرانسه و جزایر کرس را درنوردید و موجب قطع برق حدود ۱۱۰ هزار خانوار به خصوص در منطقه نوول-آتلانتیک شد.

شب گذشته وزش این توفان در منطقه نوول-آتلانتیک چهار زخمی برجا گذاشت و این در حالی است که وزش شدید باد و وقوع سیل همچنان جزیره کرس را تهدید می‌کند.

وقوع توفان فابین در منطقه نوول-آتلانتیک موجب شکسته شدن درختان و افتادن آن‌ها در معابر شد. در پی این حادثه سه نفر نیز در بخش وارنی (Varaignes) مصدوم شدند.

برق بسیاری از خانوار‌ها نیز در جنوب غربی فرانسه قطع شده است. حوالی ظهر امروز، یکشنبه، برق ۹۵ هزار خانوار در منطقه ژیروند (Gironde) و برق ۱۴ هزار و ۲۰۰ خانوار در جزیره کرس قطع شد.

همچنین دو منطقه آلپ-ماریتیم (Alpes-Maritimes) و اوت کرس (Haute-Corse) به علت وزش شدید باد در وضع هشدار نارنجی قرار گرفت.

سازمان هواشناسی فرانسه وزش باد شدید با سرعت ۱۷۰ کیلومتر در ساعت را در شهرستان باستیا (Basti) و ۲۰۶ کیلومتر در ساعت را در کپ ساگرو (Cap Sagro) پیش بینی کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار