مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ره استان کرمان گفت:حدود ۱۲۰ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان قرار دارند که بیش از ۱۰۲ خانوار از این تعداد مستمری بگیر این نهاد هستند.

۱۲۰ هزار خانوار کرمانی تحت پوشش کمیته امدادبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یحیی صادقی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی ره استان کرمان پیش از ظهر امروز در دیدار با مدیرکل فرودگاه‌های استان، با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ درصد جمعیت استان کرمان تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند گفت: حدود ۱۲۰ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند که بیش از ۱۰۲ خانوار از این تعداد خانوار تحت حمایت مستمری‌بگیر این نهاد هستند.

او افزود: بیش از ۶۰ درصد از خانوار‌های تحت حمایت کمیته استان کرمان سرپرست و نان‌آور خانواده زنان هستند که اکثر این زنان به دلیل فوت سرپرست تحت حمایت این نهاد قرارگرفته‌اند.

صادقی در ادامه به آمار ایتام تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان اشاره و بیان کرد: ۲۷ هزار و ۵۷۵ فرزند یتیم و محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند که نیاز است از این ایتام حمایت شود.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان به اجرای طرح هر کارمند حامی یک یتیم توسط این نهاد اشاره کرد و افزود: امیدواریم با مشارکت خوب خیران و کارمندان در این طرح، بتوانیم گوشه‌ای از مشکلات ایتام را برطرف کنیم و انتظار داریم کارکنان فرودگاه‌های استان نیز در این طرح خیرخواهانه مشارکت کنند.

او بیان کرد: نگاه کمیته امداد بر این است که خانوار‌های تحت حمایت را توانمند کرده تا این خانواده‌ها بتوانند باعزت نفس روی پای خود بایستد و با تلاش خود درآمد کسب کنند.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان در ادامه بابیان اینکه کمیته امداد طی دو سال پیاپی رتبه برتر اشتغال را در استان کسب کرده است گفت: همچنین کمیته امداد استان کرمان در بین ادارات کمیته امداد در سراسر کشور رتبه برتر اشتغال را کسب کرده است.

صادقی به پایداری طرح‌های اشتغال کمیته امداد اشاره کرد و افزود: استعداد سنجی، مشاوره، آموزش، پرداخت تسهیلات، اجرای شغل، نظارت و فروش محصولات تولیدی مددجویان دلیل پایداری و موفقیت طرح‌های اشتغال این نهاد است.

او از اجرای ۸ هزار و ۶۰۰ طرح اشتغال توسط این نهاد در استان طی پارسال که بیش از تعهد این نهاد بوده است خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال نیز با استفاده از تمام ظرفیت‌ها بتوانیم ۱۲ هزار شغل در استان ایجاد کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان در ادامه به اجرای طرح سرکشی از خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد توسط استاندار کرمان اشاره و بیان کرد: با اجرای این طرح هرکدام از مسئولان دستگاه‌های اجرایی استان معین دو یا چند خانوار نیازمند می‌شود و نسبت به حل مشکلات این خانوار‌ها اقدام می‌کند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.