رئیس اداره آموزش و ترویج منابلع طبیعی و آبخیزداری خوزستان از آغاز طرح جنگلانه در استان خبر داد.

محمدعلی کِلِی رئیس اداره آموزش و ترویج منابع طبیعی و آبخیزداری استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، به آغاز طرح ملی جنگلانه در آذرماه و ادامه آن تا اسفندماه اشاره کرد و گفت: اقشار مختلف مردم برای در قالب گروه‌های خودجوش در کاشت نهال و سبزینگی کشور مشارکت می‌کنند.

او به انجام درختکاری، بوته کاری، بذر کاری و بذر پاشی اشاره کرد و افزود: در اولین روز از اجرای این طرح ملی و مردمی، در شهرستان ایذه و دشت آزادگان تعداد زیادی نهال با گونه‌هایی از جمله؛ کهور، اکالیپتوس، بلوط و ... به دست حامیان طبیعت کاشته شد.

به گفته کِلِی، نهالکاری دشت آزادگان در منطقه ماسه زار‌های ام الدبس به همت گروه کوچ و گروه آفورد سافاری و با هماهنگی اداره منابع طبیعی این شهرستان صورت گرفت.

رئیس اداره آموزش و ترویج منابلع طبیعی و آبخیزداری خوزستان بیان کرد: طرح ملی جنگلانه در ایذه نیز با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی، دانشگاه علمی کاربردی، دانشگاه پیام نور، سازمان‌های مردم نهاد، هیئت کوهنوردی، جامعه ورزشکاران، شهرداری و شورای شهر به صورت یادبود ازدواج و تولد در پارک این شهرستان اجرا شد.

براساس این گزارش؛ طرح ملی جنگلانه در چندین مرحله و در تمام شهرستان‌های استان خوزستان اجرا می‌گردد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار