مدیر هماهنگی و ترویج مشارکت های مردمی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: در استان همدان بیش از ۳ هزار مددکار و تسهیل گر کشاورزی در استان فعالیت می کنند.

فعالیت بیش از ۳ هزار مددکار و تسهیل گر کشاورزی در استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، جواد رشیدی، مدیر هماهنگی و ترویج مشارکت های مردمی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: در این گردهمایی اساتید دانشگاه و تحلیلگران زن و مددکاران کشاورزی استان نظرات و ایده‌های خود را برای اعتماد سازی روستاییان، افزایش تولید محصولات کشاورزی، کاهش مصرف آب کشاورزی و کاهش مواد زا ید کشاورزی مطرح کردند.

جواد رشیدی از فعالیت بیش از هزار زن تسهیلگر کشاورزی در استان خبر داد و افزود: همه تسهیلگران بخش کشاورزی استان خانم هستند و وظیفه آنها شناسایی و پرورش استعداد ها و پتانسیل های بانوان روستایی و تشکیل تشکل های مردمی بانوان در روستاهاست.

او هدف از این گردهمایی را هم فکری تحلیلگران و مددجویان و تسهیل گران بخش کشاورزی دانست و ادامه داد: مددکاران ترویجی جهاد کشاورزی ، تجربیات و روش های نوین کشاورزی را از کشاورزان خرد و کلان و کارشناسان به روستاییان منتقل می‌کنند و از این طریق سهم مهمی در جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر ها دارند.

انتهای پیام/ا

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.