ستاد اجرایی آزمون سراسری قرآن وعترت در اطلاعیه ای جزئیات ثبت نام بخش آموزش الکترونیکی آزمون قرآن و عترت را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ستاد اجرایی آزمون سراسری قرآن و عترت در اطلاعیه شماره هفت خود اعلام کرد: ثبت نام «فقط در گروه رشته‌های آموزش الکترونیکی» از اول تا ۱۵دی ماه امکان‌پذیر است. همچنین آخرین مهلت امکان ویرایش اطلاعات قرآن آموزان به غیر از کد ملی و شماره موبایل تا ساعت ۲۴ امشب اعلام می‌شود.

رشته‌های سبک زندگی و سیره اهل بیت (ع) و روخوانی قرآن به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد

آزمون سراسری قرآن و عترت در ۱۶ رشته برگزار می‌شود که شامل حفظ یک جزء، پنج جزء، ۱۰ جزء و کل قرآن است و رشته‌های سبک و سیره زندگی معصومان، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه از دیگر رشته‌های آن است.

شرکت کنندگان سال‌های قبل این آزمون نیز می‌توانند دوباره ثبت نام کنند، ولی نباید رتبه و مقامی را در سال‌های گذشته کسب کرده باشند.

این آزمون روز جمعه ۱۱ بهمن در سراسر کشور برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام محمدعلی خسروی رئیس ستاد اجرایی آزمون قرآن و عترت با برشمردن اهداف این آزمون اظهار داشت: برگزاری چنین آزمونی یک فرصت مغتنم برای همه اقشار است و هیچ محدودیت سنی در این زمینه وجود ندارد؛ اما اهداف این آزمون مهم است که یکی از آن‌ها سنجش و ارزیابی کیفی و کمی عملکرد آموزشی موسسات و مراکز قرآنی در سطح کشور است تا بتوانیم میزان موفقیت موسسات فعال را رصد کنیم.

وی افزود: معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر اساس تعداد قبولی قرآن‌آموزان در این آزمون از موسسات مالی حمایت خواهد کرد و هر چند میزان این حمایت‌ها ناچیز است؛ یک و نیم میلیارد تومان از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجموع برای حمایت از موسسات قرآنی در نظر گرفته شده که ۴۰۰ میلیون تومان برای دو هزار نفر از برگزیدگان این مسابقات درنظر گرفته شده است.

دبیرکل دفتر برنامه ریزی، آموزش و توسعه مشارکت‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مهمترین هدف از برگزاری این آزمون را انس با قرآن دانست و افزود: فصل مشترک تمام فعالیت‌های قرآنی این معاونت عبارت است از انس با قرآن که این انس مشروط به طهارت ظاهری و باطنی است.

قرار است به دو هزار نفر از شرکت کنندگانی که بالاتر از نمره ۷۰ را کسب کنند به قید قرعه ۴۰۰ میلیون تومان اهدا شود. همچنین به این افراد گواهی نامه داده خواهد شد و کسانی که موفق به کسب ۹۰ امتیاز شوند، لوح تقدیر نیز دریافت خواهند کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار