خانواده از مهمترین ارکان جامعه است که به تعبیر رهبر انقلاب هر دو در پیشگاه خداوند عزیز شمرده خواهند شد.

حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان ، زندگی مسیری است که پایه و اساس آن بر دو کفه ترازوی زن و مرد بنا شده است، بنایی که اگر هر کدام از این دو نفر از آن جدا شوند، به ویرانی ختم خواهد شد.

باید توجه داشت که خانواده از مهمترین ارکان جامعه است، جامعه‌ای که زن و مرد عناصر آن هستند و تعادل بین این دو، مهمترین خشت هر کشور محسوب می‌شود و اگر زن و مرد همسنگر هم باشند، در پیشگاه خداوند عزیز شمرده خواهند شد، تعبیری که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای اینگونه بیان می‌کنند: «زن و شوهر، مثل دو همسنگر و مثل دو شــریک‌ هستند. باید با هم همکاری کنند و بدانند که از نظر اسـلـام، زن و مرد هر دو پیش خدای متعال حقوقی دارند. خداوند مرد را برای کاری آفریده، زن را هم برای کاری؛ از نظر تقوا و معنویت، نه مرد بر زن ترجیح دارد، نه زن بر مرد. هرکدام تقوایشان بیشتر باشد، در پیشگاه خدا عزیزتر هستند.

این‌گونه نیست که مثل بعضی از محیط‌های جاهلی، مرد به زن زور بگوید و او را به کلی از حوزه‌ زندگی و تصمیم‌گیری خارج کند؛ یا مثل بعضی از سنت های جاهلی دیگر که از اروپا یاد گرفته‌اند، زن‌ها مرد را تحقیر و ذلیل کنند و بر او سوار شوند. اینطور هم نباید باشد بلکه باید، مثل دو رفیق، دو همسنگر، دو شریک و دو همکار باشند.


بیشتر بخوانید پاسخ سوال‌های شرعی درباره «ارتباط محرم و نامحرم»


حجت الاسلام والمسلمین محمد صادق کفیل سخنران و کارشناس امور دینی و خانواده در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جایگاه زن و مرد در خانواده با بیان اینکه اساس زندگی حرکت به سوی خداست و هدف خلقت بندگی است، اظهار کرد: تفاوتی بین زن و مرد وجود ندارد چراکه در قرآن هرجا صحبت از زن و مرد به میان می‌آید، این دو نوع(زن و مرد) به یک اندازه و یکسان کنار هم آمد‌ه‌اند.

آیا جایگاه زن و مرد در جامعه اسلامی یکسان است؟/ تعبیر رهبر انقلاب از تساوی بین زن و مرد

وی ادامه داد: در واقع این تفاوتی که گاهی بین زن و مرد بیان می‌شود، تعبیر اشتباهی است که از آیات و روایات برداشت می‌کنیم. ما وقتی می‌گوییم زن و مرد همسنگر یکدیگر هستند و یک زندگی را کنار هم پیش می‌برند، یعنی هر کدام در زندگی وظایفی دارند که خداوند برای آن‌ها جداگانه معین کرده است و حالا اگر این وظایف بایکدیگر تلفیق شود به هر دو (زن و مرد) لطمه می‌زند.

این سخنران و کارشناس امور خانواده با اشاره به جریان سازی غلط در جامعه علیه زنان گفت: امروزه برخی جریان ها در کشور، ظلم به زنان محسوب می‌شود. محول کردن وظایف مردانه به زنانه، ظلم محسوب می شود البته باید بگوییم که کسی با اشتغال زنان مخالف نیست، بلکه ما با متزلزل شدن بنیان خانواده به وسیله اشتغال زنان مخالف هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین کفیل با بیان اینکه ما امروز از سخن مقام معظم رهبری فاصله گرفته‌ایم و با تعابیر غلط به زنان ظلم و به جنس زن لطمه وارد می‌کنیم، تصریح کرد: مسئولان در کشور، آنچه در دنیای غرب برای تفاوت بین جنس زن و مرد به نمایش گذاشته شده، را پیاده و از آن الگوبرداری کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۲:۵۴ ۰۱ دی ۱۳۹۸
بخدا از صبح تا شب همین حرف ها را زدید که هیچ دختری به خواستگارش جواب بله نمیده .. ...من با ۳۰ سال سن در هر خانه ای را میزنم جواب نه میشنوم ....بسه دیگه تو رو خدا بس کنید
Iran (Islamic Republic of)
غ
۱۲:۴۷ ۰۱ دی ۱۳۹۸
چی بگم
Iran (Islamic Republic of)
"دانا"
۱۲:۴۶ ۰۱ دی ۱۳۹۸
اینجا همه چیز به نفع "بانوی" امروزیست

مراقب باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۰۷ دی ۱۳۹۸
اگه اول بود حالا دیگه مردها میتونندقوانین ندادن مهرودوربزنندبرن خپحالا زنها دستشون خالیه وازدواج ریسکه واقعا!!!
Iran (Islamic Republic of)
امید
۱۲:۴۶ ۰۱ دی ۱۳۹۸
متاسفانه تعداد معدودی از علمای شیعه و اهل سنت مرد را برتر وصاحب امتیاز بیشتر می دانند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۰۱ دی ۱۳۹۸
چرا نظراتمون ثبت نمیشه؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۰۱ دی ۱۳۹۸
مطمعن باشید اگ ی مردی خوب باش زن می چسبه ب زندگی مرد خوب نیس ک زن قهر میکنه میره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۷ ۰۱ دی ۱۳۹۸
عجب
Iran (Islamic Republic of)
Omid
۱۱:۳۶ ۰۱ دی ۱۳۹۸
اگر حقوق و دستمزد زن با مرد برابری کنه زن دیگر ازدواج نمیکنه واگر بکنه سر ناساز گاری میزنه می توانید تحقیق کنید وببینید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۰۷ دی ۱۳۹۸
برا چی ازدواج کنیم وقتی توخونه پدرخورمون داریم بیمه بازنشستگی پدرمونومیخوریم؟!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۴ ۰۱ دی ۱۳۹۸
بنظرمن زنهای ایرانی حقوقشون با مردها مساوی نیس چون وقتی میخوان طلاق بگیرن شوهرشونم مقصره حقوبه زنها نمیدن این خودش یه نوع پایمال شدن حقوق زنان هس
Iran (Islamic Republic of)
ehsan
۰۷:۵۰ ۰۱ دی ۱۳۹۸
انصافا از نظر حقوق خانوادگی اختیار زن خیلی بیشتر از مرد بطوریکه زن اگه از خونه قهر کنه بره مرد موظف به پرداخت مهریه اگه زن خیانت کنه مرد موظف به پرداخت مهریه اگه زن ظلب دستمزد کنه مرد موظف به پرداخت اگه زن نفقه خواست مرد موظف به پرداخت.خلاصه من که از زن گرفتن کلی پشیمون ولی به خاطر بچه ام باید بسازم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۰۱ دی ۱۳۹۸
حتما خودت خوب نیستی ک زنت ول کردرفت!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۸ ۰۱ دی ۱۳۹۸
به نظر من مهم نيست ديه هر كدوم رو چقدر فرض كنيم مهم اينه كه زن و مرد دو تكه از همديگه هستند و بدون هر تكه اون يكي كامل نميشه
البته يه تيكه كوچكتره و به تيكه بزرگتره
آخرین اخبار