رئیس اوقاف و امورخیریه شمال غرب استان تهران گفت: تا کنون ده‌ها بیمارستان و کلینیک از طریق وقف، ساخته شده است.

بیمارستان‌های وقفیبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت الاسلام والمسلمین نصرت الله رستمی،  رئیس اوقاف و امورخیریه شمال غرب استان تهران در مراسم بهره برداری از بخش موقوفه نظام مافی در بیمارستان روانپزشکی رازی اظهار کرد: انسان وقتی از دنیا می‌رود دستش از دنیا کوتاه می‌شود اما به فرموده پیامبر اکرم با خیرات و صدقه، علمِ به یادگار و داشتن اولاد صالح، دست انسان از دنیا کوتاه نمی‌شود؛ وقف مصداق فرموده پیامبر است.

او ادامه داد: مرحوم نظام مافی سالهاست از دنیا رفته اند و نام و خیرات این مرحوم باقی است. فرزندان این مرحوم هم راه او را ادامه می‌دهند و امروز شاهد بهره برداری یکی از موقوفات مرحوم مافی هستیم.

حجت الاسلام رستمی گفت: تا کنون ده‌ها بیمارستان و کلینیک از طریق وقف، ساخته شده است. مهمترین و بزرگترین بیمارستان‌ها را افراد خیر وقف کرده اند.

سازمان امور شهری، زمین وقفی را به نام خود زده بود

او افزود: سازمان امور شهری، زمین وقفی نظام مافی را به نام خود زده و اقدام به فروش کرده بود. افراد زیادی، سال‌ها در اوقاف مبارزه و جهاد کردند تا موقوفات به فروش رفته را به وقف باز گردانند و امروز شاهد بهره برداری از این موقوفه با نیت واقع هستیم.

رئیس اوقاف و امورخیریه شمال غرب استان تهران گفت: بخش نظام مافی جهت آسایشگاه درمانی برای بیماران روانی وقف شده است و نباید برای امور آموزشی از آن استفاده شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار