هاشمی گفت: مسئولان در مدیریت کلان کشور باید نقش دستگاه‌های تحت مدیریت خود را در آلودگی هوا بپذیرند.

دستگاه‌ها سهم خود در آلودگی هوا را بپذیرندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رئیس شورای شهر تهران در یکصد و هشتاد و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز یکشنبه یکم دی ماه برگزار شد، ضمن گرامی داشت شب یلدا، گفت: ما در ابتدای زمستان با اوج آلودگی هوا مواجه هستیم و متأسفانه معضل آ‌لودگی هوا به یک موضوع مناسبتی برای مدیران و مسئولان تبدیل شده است.

رئیس شورای شهر تهران افزود: در زمان آلودگی هوا مدیران و مسئولان به فکر کاهش آن می‌افتند، اما متأسفانه در ادامه سال از آن غافل می‌شوند و تأکید من بر این است که مسئولان در تمام طول سال به آلودگی هوا توجه کنند.

هاشمی با تأکید بر اینکه آلودگی هوا تنها چالش پایتخت نیست، گفت: تمام کلانشهر‌های دنیا با این مشکل (آلودگی هوا) مواجه هستند، اما باید بگویم شهر‌هایی مانند مکزیکوسیتی و لندن تجربه‌های موفقی در کاهش آلودگی هوا دارند که باید از آن‌ها استفاده کرد و تصمیم‌گیری‌های یک سویه را کنار گذاشت.

او تأکید کرد: منابع آلودگی با ذرات معلق تفاوت دارد و سهم هر یک از دستگاه‌ها در میزان آلودگی هوا مشخص شده که در آن سهم خودروها در تولید ذرات معلق بسیار کم است.

رئیس شورای شهر تهران تأکید کرد: ما در مدیریت شهری و مدیریت کلان کشور باید برنامه‌های جامعی را برای نوسازی تاکسی‌ها، موتورسیکلت‌ها، بهبود خروجی نیروگاه‌ها و ... داشته باشیم و بر توسعه حمل ونقل عمومی تأکید کنیم.

هاشمی تأکید کرد: دستگاه‌ها باید سهم خود در آلودگی هوا را بپذیرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۲۱:۵۵ ۰۱ دی ۱۳۹۸
این خانم ابتکار تان وقتی دکتر آرین خودرو برقی برای تولید انبوه بهش ارائه داد گفت ایران نیازی به ماشین نداره حالا کی باید سهم ش بده چرا محاکمه نمیشن...................
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۹ ۰۱ دی ۱۳۹۸
وقتي يه مخترع يه طرح برا برقي كردن تاكسيا ميده كه از ژاپن گرفته تا كانادا تائيدش ميكنن ولي شهرداري و خودروسازا ردش ميكنه نتيجه بهتر از اين نميشه
آخرین اخبار