مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام آبادغرب گفت: بیش از ۵۴ میلیارد ریال اعتبار برای مکانیزاسیون کشاورزی در این شهرستان جذب شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، کامران کریمی مدیرجهادکشاورزی اسلام آبادغرب گفت: تا کنون بیش از ۵۴ میلیارد ریال از محل خط اعتباری طرح توسعه مکانیزاسیون کشاورزی جذب شده است.

او توسعه مکانیزاسیون کشاورزی را در سال‌های اخیر دارای رشدی مناسب دانست و ادامه داد: از جمله برنامه‌های مهم این مدیریت توسعه مکانیزاسیون شهرستان به منظور ارتقاء بهره وری تولید، کاهش سختی کار و افزایش درآمد کشاورزان است.

کریمی گفت: این میزان جذب تسهیلات بخش مکانیزاسیون کشاورزی در شهرستان از ابتدای سال تاکنون بوده است که این میزان جذب شامل، ۴۰ دستگاه تراکتور سبک و سنگین و باغی و ۴۷ دستگاه ادوات دنباله بند تراکتور و تعداد ۵ دستگاه کمباین میباشد.

او جذب نقدی ماشین‌های کشاورزی هم بیش از ۲۶ میلیارد ریال اعلام نمود که از این طریق نیز تعدادی تراکتور، کمباین، چاپر خودگردان و ادوات به ناوگان مکانیزه شهرستان اضافه شده است.

او بیان کرد: این مدیریت به کمک واحد مکانیزاسیون و مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌ها تلاش می‌کند که در جهت تجهیز بخش کشاورزی شهرستان انواع تراکتور و کمباین وهمچنین ادوات دنباله بند بیشتری جذب نماید تا مسیر توسعه مکانیزاسیون کشاورزی بهتر و مراحل کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی به خوبی انجام گیرد.

 کریمی گفت: با انجام کشت مکانیزه می‌توان هزینه تولید محصولات کشاورزی و ضایعات آن را پایین آورد و برای حفظ آب و خاک باید به سمت و سوی استفاده از فناوری جدید و بهره برداری از ماشین آلات نوین رفت.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.