انتشار تصاویر ماهواره‌ای از توسعه سایت موشک‌های دوربُرد کره‌ شمالی

یک مرکز تحقیقات بین‌المللی در آمریکا با انتشار تصاویر ماهواره‌ای، از توسعه سایت مخصوص تولید موشک‌های هسته‌ای دوربُرد در کره‌ شمالی خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه ان بی سی نیوز، تحقیقات مرکز مطالعات بین المللی منع گسترش تسلیحات شرق آسیا در «میدلبوری» آمریکا با انتشار تصاویر ماهواره‌ای اعلام کرد کره شمالی در حال توسعه سایت مخصوص تولید موشک‌های هسته‌ای دوربُرد است.

جفری لوئیس، مدیر این مرکز اعلام کرد عکس‌های ماهواره‌ای ثبت شده از این سایت موشکی نشان می‌دهد یک پرتابگر موشک دوربُرد یا در حال ساخت است یا تعمیر می‌شود.

وی گفت: ما معتقدیم زمانی کره شمالی دست به ساخت یا تعمیر موشک خود می‌زند که قصد برپا کردن پرتابگر‌های موشک‌های بالستیک بین قاره‌ای را دارد. تصاویر به دست آمده از برخی سایت‌ها در کره شمالی حاکی از گسترش برنامه‌های موشکی این کشور است.

پیشتر گفته شده بود، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، در صورت عدم پیشرفت در مذاکرات با آمریکایی‌ها تا پایان امسال، احتمالا در سخنرانی خود به مناسبت سال نو تعلیق این مذاکرات را اعلام خواهد کرد.

انتشار تصاویر ماهواره‌ای از توسعه سایت موشک‌های دوربرد کره شمالی

کره شمالی با آزمایش‌های اخیر خود، آمریکا را برای ارائه پیشنهاد‌های جدید با هدف خارج کردن روند مذاکرات از بن‌بست تا پیش از پایان سال، تحت فشار قرار داده است. این بدان معناست که پیونگ یانگ می‌خواهد همانند سال ۲۰۱۷ از تغییر اوضاع و رویارویی تند جلوگیری کند. رهبر کره شمالی، به‌تازگی با بیانی تند به آمریکایی‌ها هشدار داد تنها تا پایان سال میلادی جاری، فرصت دارند تا وضعیت مذاکرات را مشخص کنند. کیم جونگ اون همچنین تاکید کرد که در صورت عدم اعطای امتیاز به پیونگ یانگ، کره شمالی مسیر جدید نامشخصی را در پیش خواهد گرفت. مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا، لحن کره شمالی را نگران‌کننده دانست و گفت پیونگ‌یانگ در صورتی که احساس رضایت نکند ممکن است دست به آزمایش موشکی بزند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار