مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل از فعالیت ۱۴۶ شرکت حمل و نقل کالا و مسافر در استان اردبیل خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، علی رحمتی، مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل که به مناسبت هفته حمل ونقل، رانندگان و راهداری در بازدید از شهرک حمل و نقل اردبیل گفت: ۱۴۶ شرکت حمل و نقل کالا و مسافر در سطح استان اردبیل فعالیت می‌کنند.

او با بیان اینکه برای بیمه تکمیلی رانندگان و خانواده‌های آنان در کشور ۲۰۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است تصریح کرد: درحال حاضر ۱۱ هزارو ۲۰۰ راننده سخت کوش استان بیمه هستند و ازخدمات لازم بهداشتی و درمانی بهره‌مند شدند.

رئیس کمیته حمل ونقل ستاد اجرائی خدمات سفـر استان اردبیل توزیع بیش از۵۶ هزار حلقه لاستیک اتوبوسی و باری به صورت سهمیه‌ای در بین رانندگان استان را عنوان کرد و افزود: یک میلیون و ۳۸۷ هزار مسافر و دو میلیون و ۶۲۳ هزار تن کالا در هشت ماه گذشته در استان جابجا شده است.

رحمتی با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس در آن شرایط سخت و حساس جنگ که دشمن به صورت زمینی و هوایی کشورمان را مورد هدف قرار داده بود مایحتاج مردم هم خریداری و در بنادر صف کشیده شده بود گفت:در ۲۶ آذر ماه سال ۱۳۶۲ به فرمان حضرت امام (ره) رانندگان کشور و کامیون داران جهت تخلیه مایحتاج مردم به بنادر اعزام و مایحتاج روزانه مردم را به استان‌های مختلف کشور رساندند.

او با اشاره به اینکه رانندگان و کامیون داران استان اردبیل جزو اولین نیرو‌هایی بودند که از همان لحظات اولیه اعلام آمادگی کرده به بنادر اعزام و عشق به مملکت و ولایت پذیری خود به امام را ثابت کردند افزود: به دلیل رشادت و دلیر مردی این رانندگان در آن زمان به پیشنهاد وزارت راه و ترابری روز ۲۶ آذر از سوی شورای فرهنگ عمومی به نام حمل ونقل ورانندگان در تقویم رسمی کشورمان ماندگار شد.

در ادامه این بازدید مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل با حضور در سالن اعلام بار شهرک حمل و نقل اردبیل با رانندگان گفتگو کرده و به سوالات و درخواست‌های آنان در حوزه‌های مختلف پاسخ داد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.