مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی لرستان اظهار کرد: زارعان و زنبورداران تا پایان آذرماه، باغداران تا ۳۰ دی‌ماه و دامداران در طول سال می‌توانند نسبت به بیمه محصول خود اقدام کنند.

انجیر و انار بیمه می‌شوندبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، فتح اله رفیعی در رابطه با محصولات قابل بیمه گفت: عملیات بیمه در استان‌های مختلف با توجه به ارزش اقتصادی محصول کِشت شده متفاوت است در استان ما نیز در همه زیربخش‌های زراعت، باغبانی، دام و طیور، آبزیان و منابع طبیعی خدمات کشاورزی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به این‌که در بخش زراعت گندم، جو، کلزا و انواع حبوبات دیم و آبی، گلرنگ، سویا، چغندر، ذرت دانه‌ای و علوفه‌ای و یونجه تحت پوشش بیمه کشاورزی است، عنوان کرد: در بخش باغات سیب، گردو، آلو، هلو، شلیل، بادام و زردآلو تحت پوشش بوده و انجیر و انار نیز به‌زودی تحت پوشش قرار می‌گیرند.

رفیعی ادامه داد: در بخش دام و طیور همه دام‌ها به‌جز مرغ بومی، دام سبک و سنگین روستایی و عشایری، انواع طیور نیمچه گوشتی، تخم‌گذار و مولد تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار می‌گیرند.

مدیر صندوق بیمه محصولات کشاورزی لرستان، با اشاره به این‌که در بخش آبزیان انواع آبزیان سردآبی و گرم‌آبی بیمه می‌شوند، اظهار کرد: در بخش منابع طبیعی نیز مرتع‌داری، کشت درختان جهت تولید چوب و جنگل‌کاری تحت پوشش بیمه هستند.

وی با اشاره به این‌که حدود ۱۳۰ هزار بهره‌بردار در استان داریم که ۷۰ هزار نفر از آن‌ها بیمه‌گذار صندوق بیمه محصولات کشاورزی هستند، تصریح کرد: هرساله ۳ تا ۷ برابر چیزی که بابت حق بیمه از مردم دریافت کرده‌ایم پرداخت غرامت داشتیم.

رفیعی بیان کرد: در سال زراعی گذشته چهار و نیم میلیارد تومان حق بیمه از مردم دریافت شد و تاکنون ۱۰ میلیارد تومان غرامت پرداخت شده که ممکن است این مبلغ به ۱۲ میلیارد تومان برسد.

این مسئول بابیان این‌که توصیه من به تولیدکنندگان به‌ویژه زارعان، زنبورداران و باغداران این است که نسبت به بیمه محصولات خود اقدام کنند، تصریح کرد: زارعان و زنبورداران تا پایان آذرماه، باغداران تا ۳۰ دی‌ماه و دامداران در طول سال می‌توانند نسبت به بیمه محصول خود اقدام کنند.

وی تأکید کرد: ۱۰ دفتر نمایندگی صندوق بیمه کشاورزی در شهرستان‌های استان فعال هستند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

برچسب ها: انجیر ، انار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار