مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: شمار دکه ها و کافه های بدون مجوز و نظارت در حال گسترش بوده و آمد و شد افراد به این مکان ها چشمگیر است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، شمار کافه‌ها در کهگیلویه و بویراحمد به ویژه شهر یاسوج مرکز این استان به گونه‌ای است که در هر خیابان ۲ الی ۳ کافه به چشم می‌خورد و بوی دود قلیان، سیگار و قهوه در آن‌ها درهم تنیده شده است.

این کافه‌ها می‌توانند از یک سوی برای هدف مطالعه و گفتگو رویکرد مناسبی داشته باشند، اما در بیشتر موارد راه را گم کرده و سبب گمراهی نوجوانان و جوانان بسیاری می‌شوند.
 
نادیا صداقت  مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در برخی از کافه‌ها و دکه‌های موجود در کهگیلویه و بویراحمد مبادرت به استفاده از مواد اعتیاد آور در قالب قهوه و سایر نوشیدنی می‌شود.

او افزود: روزانه افراد زیادی به ویژه دانش آموزان در استان به این کافه‌ها مراجعه و از این نوع قهوه‌ها استفاده می‌کنند.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: امسال مقدار قابل توجهی مواد مخدر از دکه‌های اطراف مدارس استان کشف و ضبط شده که نیاز است مسئولان متولی از جمله شهرداری و اتاق اصناف به این موضوع ورود کنند و دکه‌های فاقد مجوز را شناسایی و آن‌ها را جمع آوری کنند.

صداقت با اشاره به روی آوری زنان به مصرف مواد مخدر، تصریح کرد: فقر و تنگ دستی و بیکاری ۲ عامل مهم در گرایش روز افزون زنان این استان به مواد مخدر محسوب می‌شوند.

او بیان کرد: پنج درصد از مجموع تعداد معتادان استان را زنان تشکیل می‌دهند که باید با برنامه ریزی اصولی و مناسب برای کاهش آمار آن‌ها قدم برداشت.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ارائه تسهیلات اشتغالزایی به زنان این استان به ویژه زنان در معرض خطر اعتیاد از سوی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان برای رسیدن به درآمد ثابت و پایدار تا حد زیادی می‌تواند در کاهش روند گرایش زنان به مواد مخدر موثر باشد.

صداقت تاکید کرد: تاکنون چندین مورد بازدید از زنان معتاد استان صورت گرفته که بسیاری از آن‌ها بد سرپرست یا سرپرست خانوار بوده اند.
 
انتهای پیام/غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.