مدیرکل راهداری قم گفت:در هشت ماه نخست امسال،قم مقام اول کاهش تلفات جاده‌ای در کشور را کسب کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،ابوالفضل جمالی،مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم در سخنرانی پیش از خطبه‌های نمازجمعه این هفته قم در مصلای قدس این شهر، اظهار کرد: در هشت ماه سال ۹۸، با وجود افزایش تردد‌ها در محور‌های مواصلاتی قم، این استان مقام نخست کاهش تصادفات و کشته‌های جاده‌ای را در کشور کسب کرده است.

او افزود:تمام تصادفات جاده‌ای استان در سال‌های اخیر مطالعه و ۶۵ نقطه حادثه خیز به عنوان نقاط پر تصادف در محور‌های مواصلاتی استان شناسایی و تا کنون ایمن سازی ۴۴ نقطه انجام شده و اصلاح ۲۱ نقطه دیگر نیز در دستور کار است.

جمالی، سیستم حمل و نقل هوشمند را مهمترین راهکار برای کاهش تصادفات جاده‌ای دانست و گفت: ۲۸۰ سامانه هوشمند از جمله ۲۱ دوربین نظارتی، ۸۰ دوربین تردد شمار، ۶۷ دستگاه کنترل سرعت و نصب ۱۰ تابلوی هوشمند ترافیک در جاده‌های استان نصب شده است.

او ادامه داد: احداث و بهسازی ۲ هزار کیلومتر راه روستایی در قالب طرح ابرار در کشور برنامه ریزی شده است که سهم این استان ۲۴ کیلومتر راه روستایی است که این هدف گذاری تا پایان سال ۹۸ درد قم تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای قم، رانندگان بخش حمل و نقل را سربازان ولایتمدار دانست و گفت: رانندگان در جاده‌های کشور، کالا‌های اساسی کشور را جا به جا می‌کنند تا نیاز بخش‌های مختلف کشور را تامین و مانع از ایجاد کمبود کالا‌های اساسی می‌شوند.

جمالی تاکید کرد: راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم با هشت راهدار خانه و ۱۰۵ ماشین آلان سبک و سنگین، ارتقای ایمنی جاده‌های استان، ارتقای سطح کیفی جا به جایی و همچنین روان سازی ترافیک را به عهده دارد.

او با بیان اینکه به دلیل موقعیت دینی قم، این شهر سالانه پذیرای بیش از ۲۰ میلیون زائر است اظهار داشت: این استان با هشت مسیر اصلی مواصلاتی، شاهراه اتصال ۱۷ استان است که این موجب شده تا سالانه ۱۶۹ میلیون تردد در محور‌های مواصلاتی استان ثبت شود.

جمالی افزود: ستاد قرارگاه حمل و نقل زمستانی در استان ایجاد و در این راستا خرید و ذخیره سازی پنج هزار تن شن و نمک، توزیع پنج هزار کیسه شن و نمک و تامین ماشین آلات مورد نیاز برای بازگشایی مسیر‌ها در زمان بارش برف انجام شده است.

۲۶ آذر تا یکم دی ماه به نام هفته حمل و نقل در کشور نام گذاری شده است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.