رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: عمر برخی پروژه‌های عمرانی امروز به ۲۰ سال رسیده است.

عینی// ۶۰ هزار میلیارد تومان در بودجه جوابگوی تکمیل پروژه‌های عمرانی نیست/ نمایندگان حاضر به اولویت‌بندی پروژه‌ها در کشور نیستندمحمدرضا رضایی‌کوچی رئیس کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  با بیان اینکه برای تکمیل حدود ۷۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه عمرانی در کشور تنها ۶۰ هزار میلیارد تومان در بودجه سال ۹۹ تخصیص داده شده است، گفت: برای تامین این ۶۰ هزار میلیارد تومان، اسناد خزانه اسلامی چاپ می‌شود که این اسناد هم با کمتر از قیمت واقعی در بازار نقد می‌شود.

او ادامه داد: براین اساس از این ۶۰ هزار میلیارد تومان ۳۰ درصد کاهش و حدود ۴۲ هزار میلیارد تومان به پروژه‌ها عمرانی اختصاص می‌یابد. متاسفانه عمر برخی از پروژه‌ها به ۲۰ سال هم رسیده و ۶۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل پروژه‌های عمرانی با وجود حجم گسترده و افزایش قیمت‌ها جوابگو نیست.

رئیس کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: برای پیش برد پروژه‌های عمرانی باید از سرمایه‌های بخش خصوصی استفاده کرد در حالی که حضور بخش خصوصی در این حوزه حدود ۱۰ درصد می‌شود.

او با اشاره به بررسی میزان بودجه عمرانی در لایحه بودجه در کمیسیون تلفیق اظهار کرد: بعید می‌دانم بتوان بودجه پروژه‌های عمرانی را در لایحه بودجه سال ۹۹ افزایش داد زیرا باید منابع کافی برای افزایش بودجه برای دولت تعریف کرد.

رضایی‌کوچی با تاکید براینکه در صورت عدم تعریف یک پروژه جدید و افزایش نیافتن قیمت‌ها حدود ۱۲ سال زمان می‌برد تا این پروژه‌های نیمه کاره تکمیل شود، گفت: برخی نمایندگان حاضر به اولویت‌بندی پروژه‌های عمرانی در کشور نیستند و از سوی دیگر دولت حاضر نیست هزینه بدهد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس بیان کرد: نمایندگان مجلسی حاضر نیستند، بپذیرند که اگر پروژه عمرانی شهر آنها اولویت ندارد باید آن را حذف کنند یا اگر پروژه شهر مجاور اهمیت بیشتری دارد بیشتر به آن کمک شود بنابراین نتیجه رقابت‌های شهرستانی و رأی آوری باعث شده که تعداد پروژه‌ها افزایش یابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۳۰ آذر ۱۳۹۸
بیکاری به علت کاهش بودجه عمرانی
آخرین اخبار