رئیس فراکسیون حزب‌لله لبنان در مجلس این کشور هشدار داد این کشور به رژیم صهیونیستی اجازه نخواهد داد بر میدان گازی موجود در آب‌های ساحلی لبنان تسلط یابد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، محمد رعد، رئیس فراکسیون حزب‌لله لبنان در مجلس این کشور، با اشاره به طمع‌ورزی‌های رژیم صهیونیستی به ذخایر گازی لبنان هشدار داد این کشور اجازه نخواهد داد دشمن حتی به پنج سانتیمتری از میدان گازی موجود در آب‌های ساحلی لبنان تسلط یابد.

او در مراسم گرامیداشت یکی از شهدای مقاومت در لبنان تأکید کرد موضوع اصلی در لبنان، نظام و ساختار آن نیست بلکه موضوع اساسی تسلط بر کشور و حفظ سرمایه‌های نفتی، گازی و مقاومت آن است.

رئیس فراکسیون حزب‌لله لبنان در ادامه افزود: تلاش ما این است که دریچه‌های منتهی به این نگرانی‌ها را مسدود کنیم و به دشمن اجازه ندهیم حاکمیت ما را نقض کند و بدون اینکه سرنوشتش دچار آسیبی شود جنگی را علیه ما به راه بیندازد.

 رعد گفت: «هدف اصلی آنان اشغال لبنان و حفظ نگرانی‌های موجود در این کشور است، ما هم در مقابل تلاش می‌کنیم دریچه‌های منتهی به این نگرانی را ببندیم، هرگز به دشمن اجازه نخواهیم داد حاکمیت ما را نقض کند و بدون آنکه سرنوشتش در مسیر محک و آزمون قرار بگیرد جنگی را علیه ما به راه بیندازد.»

او افزود: «به دشمن اجازه نخواهیم داد، با یا بدون حمایت آمریکا و یا با حمایت شورای امنیت سازمان ملل متحد و قطعنامه‌هایی که محتوای مخالف و متضاد با حاکمیتمان بر مرز‌های لبنان دارند، علیه حاکمیت ما بر آب‌های منطقه‌ای گردنکشی کند. در هر حال به هیچ کس اجازه نخواهیم داد منابع گازی ما را در آب‌های منطقه‌ای تهدید و سلب کنند حتی اگر اختلافات، بر سر پنج سانتیمتر از میادین گازی باشد.»

خط لوله انتقال گاز فلسطین اشغالی به اروپا از بلوک نفتی شماره ۹ لبنان عبور خواهد کرد و رژیم صهیونیستی در تلاش است تا با کمک آمریکا، بخش‌هایی یا تمام بلوک نفتی شماره ۹ لبنان را از آن خود کند تا این طرح مشترک بین رژیم صهیونیستی، یونان و ایتالیا در اوایل سال ۲۰۲۰ میلادی اجرایی شود.

هدف از اجرای این طرح که ارزش آن حدود ۷ میلیارد دلار برآورد شده کاستن نیاز اروپا به منابع گازی روسیه است. معاون سیاسی وزیر خارجه امریکا اوایل سال ۲۰۱۹ میلادی نیز به لبنان سفر و با میشل عون، رئیس جمهور و سعد حریری، نخست وزیر لبنان درباره‌ی اختلافات این کشور و رژیم صهیونیستی پیرامون بلوک نفتی شماره ۹ لبنان گفتگو کرد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار