معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان از معرفی حسان الدیاب به عنوان مأمور تشکیل کابینه استقبال کرد و آن را گامی در جهت اجرای اصلاحات در این کشور دانست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان، در سخنانی در مراسم یادبود یکی از شهدای مقاومت، از نخست‌وزیری حسان الدیاب استقبال کرد.

او گفت: معرفی حسان الدیاب به عنوان مأمور تشکیل کابینه، گامی برای عرصه وسیع‌تر از همکاری‌های سیاسی با تمام گروههاست تا هدف اصلی یعنی تشکیل دولت اصلاح‌طلب در کشور محقق شود.

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانش اظهارات و اقدامات مداخله‌جویانه آمریکا را که به بهانه حمایت اقتصادی از لبنان، اما با هدف ایجاد هرج و مرج و فتنه و تحقق اهداف واشنگتن در تشکیل دولت جدید و آینده سیاسی لبنان انجام می‌شود، محکوم و تأکید کرد با طرح فتنه مقابله می‌شود و لبنان، میدانی برای فتنه شیعه و سنی نیست.

شیخ نعیم قاسم گفت: «امروز نخست وزیر جدید یعنی فردی که مأمور تشکیل چنین دولتی می‌شود مشخص می‌شود. این اقدام، گام مهمی برای متوقف ساختن فروپاشی اقتصادی و اجتماعی کشور و آغازی برای ایجاد مرحله جدید در لبنان است. این کار دستاوردی در برابر برنامه‌هایی است که اهداف پشت پرده‌ای را علیه لبنان به دنبال دارند. به خواست خدا، معرفی مأمور تشکیل کابینه، آغاز همکاری گسترده سیاسی با همه گروه‌های حاضر در میدان سیاست است تا تلاش‌ها برای تشکیل دولت نجات و اصلاح طلب محقق شود.»

دیروز پس از پایان یافتن رایزنی‌های اعضای پارلمان لبنان، حسان دیاب با کسب ۹۶ رای مامور تشکیل کابینه جدید در این کشور شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار