در جدیدترین خبر منتشر شده در دنیای فناوری سامسونگ به تولید انبوه microLED نزدیک شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، میکروال‌ای‌دی (MicroLED) نوع جدیدی از فناوری صفحه نمایش است که سامسونگ برای اولین بار تقریباً دو سال پیش در نمایشگاه CES 2018 هنگام رونمایی از "The Wall" معرفی کرد. مهمترین مزیت نمایشگر microLED این است که هر پیکسل جداگانه از دیودهای واقعی تابش نور (LED) تشکیل شده است. از دیگر مزایای زاویه دید بهتر، نمایشگرهای روشن‌تر و کنتراست بالاتر است.

تولید انبوه صفحه نمایش جدید سامسونگ

گزارشی از یکی از معتبرترین خبرگزاری‌های فناوری ادعا می‌کند که سامسونگ ممکن است به یک سرمایه گذاری بزرگ برای شروع تولید انبوه پنل‌های microLED نزدیک باشد. ظاهراً این شرکت در حال ارزیابی تجهیزات مربوط به تولید microLED است و طبق گزارش‌ها، در حال مذاکره با شرکای خود است تا ببیند تولید انبوه پایدار فناوری نمایشگر جدید چگونه خواهد بود.

نماینده تولید کننده تجهیزات این شرکت در بخشی از صحبت‌های خود گفته است: «سامسونگ الکترونیک در نیمه اول سال آینده، عملکرد و کیفیت تجهیزات کلیدی را آزمایش کرده است».

وی همچنین ادامه داد: «ما در حال حاضر منتظر سامسونگ الکترونیک هستیم زیرا هنوز سامسونگ تصمیمی در مورد مقیاس این عملیات نگرفته است.»

سامسونگ به تولید انبوه microLED نزدیک است


بیشتر بخوانید: معرفی گوشی ارزان‌قیمت سامسونگ با دوربین دوگانه 


طبق این گزارش‌، سامسونگ قبل از انجام هر کاری برای CES 2020 منتظر است تا درباره این مسئله تصمیم بگیرد. شاید این شرکت پیش از تصمیم‌گیری‌، تقاضای کاربران و رقابت دیگر شرکت‌ها را ارزیابی کند. نمایشگاه الکترونیک Consumer Electronics در لاس‌وگاس فناوری زیادی از سامسونگ به ویژه وسایل داخل خانه (خانه هوشمند) و فناوری تلویزیون را نمایش می‌دهد. برخی از کارشناسان صنعت ابراز معتقدند که تولید TFT (ترانزیستور نازک فیلم) هنوز در حد لازم برای تولید انبوه microLED ها نیست.

چیزی تا نمایشگاه CES باقی نمانده است و ما برای شنیدن از پیشرفت تکنولوژی بعدی در تولید این نوع نمایشگر هیجان داریم. به نظر می‌رسد MicroLED بعد از OLED جهش بزرگ دیگری خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار