رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان اردبیل گفت: همزمان با سراسر کشور و با حضور ۲ هزار و ۳۶۰ داوطلب آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت در دو حوزه امتحانی در اردبیل برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ رضا عبادی شقلان اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور و با حضور ۲ هزار و ۳۶۰ داوطلب آزمون پذیرش متقاضیان پروانه کارآموزی وکالت در دو حوزه امتحانی در اردبیل برگزار شد.

او افزود: این آزمون در دو حوزه امتحانی دانشگاه پیام نور به عنوان حوزه اصلی و دانشگاه محقق اردبیل به عنوان حوزه فرعی و در دو مرحله کتبی و مصاحبه برگزار می‌شود.

عبادی شقلان تصریح کرد: در سراسر کشور ۱۰۷ هزار نفر برای حضور در این آزمون ثبت نام کرده‌اند که از استان اردبیل نیز ۲ هزار و ۳۶۰ نفر از داوطلبان با حضور در این آزمون با یکدیگر رقابت کردند.

رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه استان اردبیل بیان کرد: این افراد ضمن کسب امتیاز لازم می‌توانند پروانه وکالت را دریافت و همزمان در مرحله کارآموزی در پرونده‌های دادگاه نیز حضور یافته و وکالت کنند.

عبادی شقلان با بیان اینکه بزرگترین ثبت نام وکالت در طول تاریخ کشور در این دوره رخ داده است، گفت: دلیل این امر رغبت و علاقمندی دانش آموختگان رشته حقوق به این مرکز است که سبب شده تا این حد داوطلب در آزمون وکالت امسال شرکت کنند.

به گفته او ۱۴ دی ماه نتایج اولیه آزمون اعلام و پذیرفته شدگان باید در مرحله مصاحبه و گزینش نیز حضور و نمره حد نصاب را کسب نمایند تا در نهایت برگزیدگان این آزمون وارد مسئولیت خطیر وکالت شوند.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.