با افزایش ۱۰۰ درصدی؛

۱۱۰۰ مورد رای مجازات جایگزین حبس در استان اردبیل صادر شد

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: در هشت ماهه امسال یک هزار و ۱۵۹ مورد رای جایگزین حبس در استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد صد درصدی پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ قاضی ناصر عتباتی در این باره گفت: در هشت ماهه امسال یک هزار و ۱۵۹ مورد رای جایگزین حبس در استان صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد صد درصدی پیدا کرده است که این موضوع در حال حاضر به عنوان اولویت اساسی و مهم مطرح است.

او بیان کرد: اجرای طرح مجازات‌های جایگزین حبس در استان شکل عملیاتی به خود گرفته و خوشبختانه در اجرای این طرح موفق عمل کرده‌ایم که این امر در کاهش آمار زندانیان و نیز کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی مثمرثمر خواهد بود که امید می‌رود در این زمینه برنامه‌ریزی‌های اساسی انجام یابد.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: رویکرد و محور اصلی دستگاه قضائی اردبیل مبارزه با فساد و عدالت اجتماعی پایدار است و در این زمینه به دنبال کاهش آسیب‌های اجتماعی هستیم تا جامعه اسلامی شکل واقعی به خود گرفته و خانواده‌ای به دلیل مشکل مالی رنج و دغدغه نداشته باشد.

عتباتی تصریح کرد: اجرای این طرح خوشبختانه توانسته در تحقق اهداف مورد نظر مثمرثمر واقع شود که باید در این زمینه تلاش‌های انجام یافته منسجم‌تر و مناسب‌تر شود تا خروجی مورد انتظار را در این زمینه به دست آورده و شاهد ترویج این فرهنگ در سطح استان باشیم.

او اظهار کرد: رویکرد قوه قضاییه در نحوه مجازات کسانی است که جرائم سبک و کم اهمیت مرتکب شده‌اند که جرائم درجه هفت و هشت و بعضا بخشی از جرائم درجه ۶ را شامل می‌شود.

انتهای پیام/س

برچسب ها: قوه قضاییه ، حبس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.