آخرین راهکارهای روند ساخت موزه دفاع مقدس در گیلان بررسی شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سرهنگ بایرامی رئیس حفظ آثار و نشرارزش‌های دفاع مقدس گیلان در پنجاه و سومین نشست علمی - تخصصی با محوریت توسعه پایدار با بیان ضرورت تبیین ارزش‌های بی بدیل دفاع مقدس گفت: ساخت موزه دفاع مقدس علاوه بر جمع آوری، ثبت و ضبط خاطرات، مستندات نقش آفرینان عرصه دفاع مقدس، منبع غنی و میراث ماندگاری برای انتقال فرهنگ ارزشمند دفاع مقدس به همگان به ویژه جوانان این آینده سازان است.

او با ارائه گزارشی از تهیه، تدوین، تصویب و ابلاغ اساسنامه و دستورالعمل اجرایی مرکز فرهنگی و پارک موزه دفاع مقدس استان افزود: فضایی که برای این مرکز در نظرگرفته شده، علاوه بر محور‌های فرهنگی، فرصت مناسبی برای رونق اقتصاد در بستر جذب گردشگر خواهد بود.

وی گفت: برای محقق شدن اهداف پیش بینی شده پارک موزه دفاع مقدس به همت همگان به ویژه متولیان فرهنگی، اجرایی و اساتید و صاحب نظران علمی استان نیاز است.

رئیس سازمان مدیریت برنامه ریزی گیلان هم در این نشست با اشاره به تقدیم ۸ هزار شهید گیلانی در دفاع مقدس، صیانت و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل‌های آینده ضروری دانست و گفت: ملتی که به داشته‌های فرهنگی و اعتقادی خویش افتخار کند هرگز مقابل زیاده خواهی ظالمان سرفرود نخواهد آورد.

کیوان محمدی افزود: برای ساخت فاز نخست موزه دفاع مقدس گیلان بیش از ۵۰ میلیارد ریال اعتبار اولیه اختصاص یافته است.

انتهای پیام/آ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.