آیت‌الله مکارم شیرازی گفت:محصول وهابیت، داعش بود که خطری برای کل بشریت است و درعین‌حال باید مسلمانان را بیدار کرد که این‌ها تنها دشمن شیعه و پیروان اهل‌بیت (ع) نیستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،آیت الله مکارم شیرازی روز پنجشنبه در دیدار اعضای مجمع فعالان نقد وهابیت گفت: اگر دلار‌های نفتی و حمایت آمریکا نبود تا بحال تکفیری‌ها از بین رفته بودند.

آیت‌الله مکارم شیرازی ضمن بی‌سواد دانستن عالمان وهابی با نقل خاطره‌ای از بحث خود با برخی از علمای وهابیت در مدینه منوره تصریح کرد: ما در مدینه با آن‌ها بحث کردیم و هیچ‌ یک از مباحث مطرح‌شده را نتوانستند پاسخ دهند و سکوت کرده بودند.

مرجع تقلید شیعیان با تاکید بر این‌که خطر وهابیت تکفیری تنها منحصر به شیعه نیست،افزود: محصول وهابیت، داعش بود که خطری برای کل بشریت است و خوشبختانه مراکز متعددی دراین زمینه فعال‌شده‌اند، در عین‌ حال باید مسلمانان را بیدار کرد که این‌ها تنها دشمن شیعه و پیروان اهل‌بیت (ع) نیستند.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به ادعای بیهوده و بی‌اساس وهابیت مبنی اعتقاد شیعیان بر تحریف قرآن کریم تاکید کرد: عدم تحریف قرآن در تفاسیر و کتب ما بسیار پررنگ است، هرچه استدلال می‌کنیم و پاسخ سئوالاتشان را می‌دهیم باز هم لجاجت می‌کنند و بر ادعا‌های باطل خود اصرار می‌ورزند، لذا باید به دیگران گفت که این‌ها چگونه هستند.

این مرجع تقلید با اشاره به شیوه وهابیت تکفیری در استدلال‌های خود به روش گزینشی از آیات قرآن کریم، یادآورشد: وهابیت تنها به آیاتی تمسک می‌کنند که مطابق اهداف و امیالشان باشد، بقیه آیات را کنار می‌گذارند.

آیت‌الله مکارم شیرازی خطاب به اعضای مجمع فعالان نقد وهابیت بیان کرد: در این حرکت ارزشمندی که شما متکفل آن هستید دیگران نیز با شما همکاری می‌کنند، چرا که با چشمان خود دیده‌اند ثمره وهابیت داعش با آن جنایات است و این برگ برنده‌ای است که باید به‌ خوبی از آن بهره‌برداری کرد.

مرجع تقلید شیعیان وظیفه علما را مرزبانی از دین و اعتقادات مردم و حراست از کیان مکتب اهل‌بیت (ع) برشمرد و افزود: یکی از کار‌های وهابی‌ها این است که زیاد دروغ می‌گویند، وهابیت با دروغ گفتن می‌خواهند اذهان و افکار مردم جهان را نسبت به شیعیان و پیروان اهل‌بیت (ع) مشوش کنند و باید در این خصوص کاملا هوشیار بود.

او در ادامه اضافه کرد: با توجه به این‌که امروز حقایق برای بسیاری از مردم جهان روشن‌شده، مبارزه با این تفکر نیز نسبت به سابق آسان‌تر شده است، چراکه داعش با آن‌همه جنایت به همگان نشان داد ثمره تکفیر چیست.

 مرجع تقلیدشیعیان برلزوم هم‌افزایی و تجمیع امکانات و نیرو‌ها در کار‌های فرهنگی و علمی تاکید کرد وگفت: اگر فعالیت مراکز دخیل در این امر به‌ صورت جزیره‌ای باشد نه‌ تن‌ها ثمره‌ای عاید نخواهد شد بلکه سرمایه‌ها و نیرو‌ها به هدر خواهد رفت و موازی کاری صورت خواهد گرفت.

آیت الله مکارم شیرازی در پایان مبارزه فرهنگی با تکفیری‌ها را مقدم بر مبارزه نظامی دانست و گفت: اگر اندیشه تکفیر به چالش کشیده شود، مبارزه نظامی و فیزیکی نیز با آن‌ها بسیار آسان‌تر خواهد بود، البته تکفیری‌ها امروز در عرصه‌های مختلف دچار ضعف شدید هستند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار