سامسونگ به تازگی اطلاعات جدیدی از دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی خود در فضای مجازی منتشر کرده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، سامسونگ و شیائومی مدتی پیش از جدیدترین ساخته خود که حاصل همکاری این دو شرکت بود رونمایی کردند. این محصول جدید حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی بود که تعجب بسیاری را برانگیخت. سنسور ساخته شده توسط این دو شرکت در ماه آگوست رونمایی شد و از آن روز خبر‌های بسیاری را به خود اختصاص داده است.

حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ و شیائومی

شیائومی در ادامه این همکاری اولین گوشی دارای حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی را مدتی پیش رونمایی و عرضه کرد. این گوشی جدید شیائومی که در هنگام رونمایی توجه بسیاری را به خود جلب کرد، می‌نوت ۱۰ بود. اکنون سامسونگ پس از مدتی بعضی از اطلاعات این حسگر را منتشر کرده است.

جدیدترین اطلاعات منتشر شده از سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ

مشخصات منتشر شده از حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی

سنسور ساخته شده توسط این دو شرکت علاوه بر داشتن کیفیت بسیار بالا دارای رزولوشنی برابر دوربین‌های متوسط و حرفه‌ای است. این بدان معناست که کاربرانی که تلفن همراه آنان از این سنسور جدید استفاده می‌کند در هر شرایطی می‌توانند تصاویر بسیار عالی و با جزئیات بالا ثبت کنند.

حسگر استفاده شده در گوشی ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ ISOCELL Bright HMX نام دارد. کار اصلی این سنسور کاهش تلفات نوری و بازتاب آن در تصاویر است؛ همچنین دوربین گوشی می‌تواند با استفاده از این سنسور پیکسل‌هایی که در کنار یکدیگر قرار دارند را از هم جدا کند. وجود چنین سنسوری در دوربین گوشی بعدی سامسونگ به آن کمک می‌کند که با داشتن قابلیت دوگانه Native ISO بتواند در هر شرایط نوری تصاویر بسیار دقیق و واضح ثبت کند.

جدیدترین اطلاعات منتشر شده از سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ

همچنین این حسگر ۱۰۸ مگاپیکسلی از نوع سنسور‌های Quad Bayer است. این نوع سنسور قابلیت ادغام‌سازی چهار پیکسل در یکدیگر را دارد و با این کار در واقع آن پیکسل‌ها را به یک رنگ نشان می‌دهد. تصویر به دست آمده توسط این فرایند رزولوشن بی‌نظیری دارد.

پس از این موارد به فوکوس خودکار در دوربین این گوشی می‌رسیم، دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی سامسونگ دارای قابلیتی است که به وسیله آن می‌تواند حتی در تاریکی هم به سرعت و با دقت بالا فوکوس کند. این سنسور را می‌توان بزرگ‌ترین عضو از تمام نسل‌های موجود در دوربین گوشی‌های هوشمند دانست.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.