همایش نقش نماز جمعه در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به مناسبت چهلمین سالگشت برگزاری اولین نماز جمعه استان سمنان در شهرستان مهدیشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علیرضا آشناگر استاندار سمنان  در همایش نقش نماز جمعه در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با بیان اینکه پایگاه نماز جمعه یک قرارگاه فرهنگی و معنوی است گفت: نقش نماز جمعه بخصوص در روز‌های سخت نظام غیر قابل انکار بوده و هر نماز جمعه مرکزی برای روشنگری در بین مردم است.همایش نقش نماز جمعه در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی برگزار شد

او با اشاره به اینکه بیانیه گام دوم انقلاب به طور واضح مبانی و مشکلات جامعه و راهکار حل آن‌ها را بیان کرده است افزود: خواسته مقام معظم رهبری در این بیانیه نیز تایید تلاش‌های صورت گرفته در گام اول و اصلاح خطا‌های گذشته و بهبود امور پیش روی نظام بوده است.

استاندار سمنان تصریح کرد: ستاد‌های نماز جمعه محلی برای رجوع و حل مشکلات مردم بوده و توجه و مخاطب قرار دادن جوانان در نماز‌های جمعه امری مهم و ضروری است.

آشناگر با اشاره به ثبت نام ۱۵۸ کاندیدا برای انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان سمنان و انصراف ۴ نفر در روز‌های گذشته و همچنین رد صلاحیت ۲ نفر در شهرستان‌های سمنان و شاهرود اظهار داشت: نماز جمعه می‌تواند نش مهمی در افزایش نرخ مشاکرت‌های مردمی در انتخابات ایفا کند.

او با بیان اینکه نظارت بر اجری درست قوانین و انتقاد منصفانه از رسالت‌های ائمه جمعه است ابراز داشت: نماز‌های جمعه هم باید کمکی برای بروز همه سلایق و اندیشه‌ها برای حضور در انتخابات باشد.

استاندار سمنان با تاکید برهمکاری برای افزایش حضور مردمی در انتخابات پیش رو تصریح کرد: حضور مردم در انتخابات نشانه‌ای بر تلق خاطر به نشام و ارزش‌های جمهوری اسلامی است.

آشناگر همچنین با قدردانی از مردم استان در برخورد با افزایش قیمت حامل‌های سوخت گفت: نقش ائمه جمعه در تبیین موضوع افزایش قیمت و منطقی برخورد کردن مردم نشانه عملکرد خوب نماز‌های جمعه استان بوده است.

حجت الاسلام امینی امام جمعه شهرستان شاهرود در همایش نقش نماز جمعه در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با بیان اینکه همان قدر که نماز جمعه درچهل سال گذشته مهم بوده در گام دوم هم باید مهمتر باشد گفت: نقش نماز جمعه در واقع تحکیم پایه‌های انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی است.

او افزود: مبارزه با انحرافات و نقد منصفانه وظیفه مهم ائمه جمعه بوده و باید برای مردم موضوعات مختلف در نماز‌های جمعه به خوبی روشنگری شود.

امام جمعه شهرستان شاهرود با بیان اینکه مهمترین رسالت نماز جمعه حفظ وحدت اسلامی است تصریح کرد: انسجام ملی همراه با انتقاد منصفانه باید سرلوحه کار ائمه جمعه استان قرار گیرد.

حجت الاسلام حسینیان امام جمعه شهرستان دامغان در این همایش با باین اینکه نماز جمعه مرکزی برای وحدت آفرینی در جامعه در بین مردم است گفت: وظیفه ما گفتمان سازی بدون غرض به منظور افزایش ارتباط نسل‌های مختلف و عبور از چالش‌های فکری جامعه است.

او افزود: بیانیه گام دوم انقلاب اشاره مستقیمی به اخلا، معنویت، عزت و عقلانیت داشته و نیاز است در نماز‌های جمعه بیش از پیش به این موضوعات توجه شود.

امام جمعه شهرستان دامغان تصریح کرد: بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی به تصحیح خطا‌های گذشته اشاره داشته، اما این به معنی فاصله از نظام نبوده و باید در نماز‌های جمعه با اصول و مبانی درستی نقد‌های منصفانه در جهت اصلاح امور مربوطه صورت گیرد.

حجت الاسلام بارانی امام جمعه شهرستان مهدیشهر نیز  با اشاره به اینکه اولین نماز جمعه استان سمنان در سال ۵۸ در شهرستان مهدیشهر برگزار شده است گفت: مردم شهرستان مهدیشهر از گذشته به ولایت مداری معروف بوده و برپایی نماز جمعه دلیلی بر این موضع است.

او ابراز داشت: نماز جمعه محصول کار یک دستگاه نبوده و برای هرچه بهتر برگزار شدن این فریضه نیاز است همه دستگاه‌ها بیش از پیش تلاش کنند.

حجت الاسلام بارانی نیز در این همایش با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی تصریح کرد: هدف مهم این بیانیه گره زدن دو نسل انقلاب و تصحیح خطا‌های گذشته برای اصلاح امور در آینده است.

پیرچه مسئول دفتر نمایندگی شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان سمنان در همایش نقش نماز جمعه در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی با باین اینکه ۵ گردهمایی ائمه جمعه در سال جاری در استان سمنان برگزار می‌شود گفت: ۳ گردهمایی تاکنون برگزار شده و ۲ همایش دیگر نیز برای ائمه جمعه در ماه‌های آینده تا پایان سال برگزار خواهد شد.

او افزود: ۴ همایش نیز برای هماهنگی بیشتر ستاد‌های نماز جمعه استان با یکدیگر در سال جاری در استان سمنان برگزار می‌شود.

انتهای پیام / م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار