معاون نخبگان و سرآمدان بنیاد ملی نخبگان کشور گفت: اگر می‌خواهیم به سمت اهداف متعالی انقلاب حرکت کنیم باید نخبگان در بطن جامعه پرورش داده شوند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دکتر آریا الستی معاون نخبگان و سرآمدان بنیاد ملی نخبگان کشور  در آیین تودیع و معارفه رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر با بیان اینکه پیشرفت در گرو حضور نخبگان است، افزود: با نگاه نخبه پروری و جذب نخبگان می‌توان زمینه‌های توسعه و پیشرفت جامعه را هموار کرد.

او تاکید کرد: اگر می‌خواهیم در کشورمان به سمت اهداف متعالی که انقلاب اسلامی برای ما تعریف کرده برویم باید کاری کنیم تا نخبگان در بطن جامعه پرورش داده شوند.

معاون بنیاد ملی نخبگان عنوان کرد: نخبگان می‌توانند تحول آفرین باشند و در استان بوشهر چنین کسانی را داریم که برای کشور گنجینه هستند.

الستی تصریح کرد: چه بسا اگر زمینه‌های رشد و پرورش نخبگان را فراهم کنیم از مهاجرت نخبگان پیشگیری شود، و بتوان از ظرفیت آنان استفاده بیشتری کرد.

او با اشاره به ضرورت تعامل بین بخشی گفت: با هماهنگی و تعامل، ایجاد حلقه اتصال بین جامعه و نخبگان و زمینه سازی برای اتفاقاتی که باید در حوزه اثرگذاری نخبگان رخ دهد می‌توان کاری کرد تا از ظرفیت و توان نخبگان بیشتر استفاده شود.

معاون نخبگان و سرآمدان بنیاد ملی نخبگان کشور، عنوان کرد: استان بوشهر بر مبنای مطالعات ما در حوزه اقلیم شناسی ویژگی‌های خاص نخبگانی دارد، البته عقب افتادگی‌هایی وجود دارد، اما در چند دهه گذشته ظرفیت‌های نخبگانی ویژه‌ای در این استان به وجود آمده است.

الستی بیان کرد: در زمینه تدوین اسناد توسعه دانش بنیان، استان بوشهر اولین استان است و قرار شده که سند توسعه استان بوشهر به عنوان نمونه در اختیار استان‌های دیگر قرار گیرد.

 رئیس پیشین بنیاد ملی نخبگان استان بوشهر نیز در این مراسم گفت: صنایع استان، کمترین تعامل را با بخش دانشگاهی و نخبگان  دارند و بیشتر سرمایه‌های انسانی استان در خود استان بوشهر به کار گرفته نمی‌شود.

رضا آذین افزود: ما با کمترین هزینه و کمترین نیروی انسانی کار مردم را راه می‌انداختیم.

او، اهدای جایزه پروفسور مشفقیان، برنامه دوست علمی و پرورش استعداد‌های برتر را از جمله دستاوردهای بنیاد ملی نخبگان استان بوشهر عنوان کرد.

در این آیین با قدردانی از تلاش‌های رضا آذین رئیس پیشین بنیاد نخبگان استان بوشهر، الله کرم اخلاقی به عنوان رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر معرفی شد.

انتهای پیام/م

برچسب ها: اخبار علمی ، جوانان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.