کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: همچنان تا امشب آسمان استان نیمه ابری تا ابری است و رگبار پراکنده باران ادامه دارد.

ادامه فعالیت سامانه بارشی در سیستان و بلوچستان/ دمای زاهدان ۱۰ درجه کاهش می‌یابدمصدق گودرزی کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی امروز و امشب نیز شرایط برای ریزش‌های رگباری در سیستان و بلوچستان به ویژه نواحی مرکزی و ارتفاعات نیمه شمالی مهیاست.

او با بیان اینکه دیروز و امروز از بخش‌هایی از استان گزارش مه گرفتگی دریافت شد، گفت: با نفوذ توده هوای سرد و رطوبت بالای موجود در هوا، همچنان احتمال وقوع پدیده مه و کاهش دید افقی در مناطق کوهستانی و سردسیر استان وجود دارد.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان در بخش دیگری از آغاز وزش باد به نسبت شدید در شمال استان خبرداد و افزود: پنجشنبه و جمعه در نواحی شمالی، نوار غربی و مرز شرقی وزش باد شدید شمالی رخ خواهد داد که ضمن کاهش شدید دما، موجب خیزش گردوخاک در نقاط مستعد می‌شود.

او ااضافه کرد: وزش باد شمالی دمای هوای استان را بین پنج تا هفت درجه و در برخی مناطق ۱۰ درجه سردتر می‌کند به طوریکه کمینه دمای زاهدان در سردترین روز‌های آینده به حدود منفی پنج درجه سلسیوس می‌رسد.

گودرزی در ادامه از کاهش تراکم ابر‌ها در آسمان نیمه جنوبی استان خبرداد و افزود: از امشب به تدریج روند کاهش ابر در استان به ویژه نواحی مرکزی و نیمه جنوبی استان آغاز می‌شود.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: دریای عمان تا شنبه مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود.

او  در ادامه گفت که از روز شنبه دمای هوا در طول روز افزایش می‌یابد، اما سرما و یخبندان شبانه همچنان در نقاط سردسیر ادامه دارد.

انتهای پیام/ع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.