مدیرکل آموزش و پرورش کردستان گفت: سند تحول بنیادین با دارا بودن شش ساحت مختلف چراغ راه نظام تعلیم و تربیت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، رشید قربانی مدیرکل آموزش و پرورش در آئین جشن ستارگان ورزش دانش آموزی گفت: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مقوله ورزش و سلامت بسیار با اهمیت است.

قربانی از سند تحول بینادین آموزش و پرورش به عنوان چراغ راه نظام تعلیم و تربیت نام برد و گفت: در سند شش ساحت و پایه دارد که ساحت تربیت بدنی و سلامت و تندرستی یکی از این شش ساحت می‌باشد.

او افزود: ورزش آن چنان اهمیت دارد که به تنهایی یکی از ساحت‌های شش گانه سند تحول بنیادین را به خود اختصاص داده است و این در حالی است که سایر دروس ریاضی، فیزیک، ادبیات و... این گونه نیستند.

قربانی با بیان این مطلب که ورزش در آموزش و پرورش پایه و بسیار با اهمیت است بیان کرد: اگر ورزش در آموزش و پرورش تقویت شود ورزش‌های ملی و بین المللی نیز موفق خواهد شد.

او با اشاره به اینکه در چند سال اخیر یکی از بخش‌های که بسیار مورد توجه قرار گرفته است حوزه تربیت بدنی و سلامت است خاطرنشان کرد:حضور افراد موثر در سطح وزارت که با جدیت برنامه‌ها را پیگیری میکنند موجب تقویت حوزه تربیت بدنی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش با بیان این مطلب که منابع مالی ورزش در آموزش و پرورش نسبت به گذشته روند جهشی خوبی پیدا کرده است؛ یادآور شد: همین امر موجب ایجاد تحرکاتی در حوزه تربیت بدنی شده و در این راستا تعمیر سالن‌های ورزشی، خرید تجهیزات ورزشی و .. انجام شده است.

قربانی یادآور شد: این اقدامات که در حوزه تربیت بدنی انجام شده است بسیار ارزشمند بوده، ولی باید بیشتر پیگیری شود.
اودر پایان از تلاش و زحمات کلیه عوامل و دست اندرکاران حوزه تربیت بدنی استان کردستان تقدیر و تشکر کرد و گفت: ورزش میدانی است پرحاشیه و اگر موفقیتی در سطح استان کسب شده است بیانگر این است که حاشیه‌ها کم بوده و مدیریت خوب عامل کسب این موفقیت‌ها بوده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.