رئیس آموزش وپرورش استثنایی کردستان گفت: اجرای طرح مدرسه شاد در راستای افزایش نشاط و شادابی در مدارس با نیاز‌های ویژه استان در دست اقدام است.

اجرای طرح مدرسه شاد در مدارس با نیاز‌های ویژه کردستانخلیل رنجبر رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان  در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،گفت:اجرای طرح مدرسه شاد به منظور شاداب سازی، ایجاد روحیه نشاط، ارتقای بهداشت روانی و جلوگیری از افسردگی در بین دانش آموزان با نیاز‌های ویژه در مدارس با نیاز‌های ویژه استان اجرا می‌شود.

اوبا بیان اینکه شاد زیستن برای دانش آموزان به اندازه تغذیه خوب، محبت کردن و حفاظت کردن از آن‌ها اهمیت دارد، اظهار داشت: مدرسه موقعیتی فراهم می‌کند تا دانش آموزان بتوانند فارغ از دغدغه زندگی را بازی وتمرین کنند و کم کم آماده شوند تا در زندگی واقعی بعنوان فردی کارآمد وموفق ظاهر شوند.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان گفت:در سند تحول بنیادین اشاره شده که محیط مدرسه باید شاداب وبانشاط باشد به همین جهت تلاش ما این است که بتوانیم بستر‌های را فراهم کنیم که دانش آموزان با نیاز‌های ویژه بتوانند شادی ونشاط اصیل مبتنی بر ارزش‌های جامعه را در مدارس داشته باشند.

وی اعلام کرد: شاداب سازی ظاهری مدارس، برگزاری جشن‌ها ومراسم مذهبی، تقویت فعالیت‌های هنری، طرح حیاط پویا، المپیاد‌های درون مدرسه ای، جشن الفبا، جشن یلدا و... از اقداماتی است که در آموزش وپرورش استثنایی استان در جهت شاداب سازی مدارس و ایجاد شادی ونشاط در دانش آموزان با نیاز‌های ویژه انجام گرفته است.

رنجبر گفت: ایجادامید و امنیت، احساس پذیرش ومقبولیت، ارتقای شأن واحترام، کسب قدرت وشایستگی وایجاد فضای شاد در مدرسه بهترین فرصت برای رشد فکری و علمی دانش آموزان است که ترویج مهربانی، کسب مهارت زیستن وحل مسأله وچگونگی رویارویی با چالش‌ها را به آنان می‌آموزد.

رئیس آموزش وپرورش استثنایی استان اظهار داشت: با توجه به محدودیت‌های که در خانواده وجامعه برای دانش آموزان با نیاز‌های ویژه وجوددارد مدارس شاد وبانشاط با فراهم نمودن زمینه ارتقای روحیه دانش آموزان، تسهیل در آموزش وتعمیق در یادگیری را برای آنان به همراه دارد.

وی با بیان اینکه اولین دغدغه دست اندکاران تعلیم وتربیت در مدارس تأمین نیرو‌های کیفی در جامعه است، افزود:نشاط وشادابی در مدرسه باعث رشد وتکامل وجودی یک دانش آموز در ابعاد جسمانی، شناختی، عاطفی، اخلاقی ومعنوی می‌شود.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.