رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: آموزش و پرورش با نیاز‌های ویژه استان به بیش از چهار هزار دانش آموز دیرآموز درپایه‌های اول تا سوم دوره ابتدایی مدارس عادی خدمات آموزشی، پرورشی وتوانبخشی ارائه می‌کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، خلیل رنجبر در کارگاه آموزشی تخصصی توانمندسازی آموزگاران دارای دانش‌آموزان دیرآموز دوره ابتدایی مدارس عادی ناحیه یک سنندج گفت: معلمان باید آموزش مناسب و دوره‌های مربوط را بگذرانند و دارای شناخت کافی از دانش‌آموزان و نحوه ارتباط با خانواده‌های آنان باشند.

او افزود: تجربه شکست‌های مکرر در کلاس، فقدان هدف برای آینده، نگرش منفی همکلاسی‌ها و روش‌های نادرست آموزش، رشد انگیزه تحصیلی این دانش‌آموزان را به شدت کاهش می‌دهد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با تأکید بر اینکه تلفیق دیرآموزان در مدارس عادی گامی مؤثر در ترویج عدالت آموزشی است، هدف از برگزاری این کارگاه‌ها را شناسایی، تسهیل فرآیند آموزش، تقویت تعاملات اجتماعی، آگاهی بخشی به مربیان، خانواده‌ها و مداخلات تربیتی دانستند.

رنجبر بیان کرد: آموزش وپرورش با نیاز‌های ویژه استان به بیش از چهار هزار دانش‌آموز دیرآموز درپایه‌های اول تا سوم دوره ابتدایی مدارس عادی خدمات آموزشی، پرورشی و توانبخشی ارائه می‌کند.

او تصریح کرد: مداخله‌های اولیه بیانگر یک نظام حمایتی- آموزشی است که می‌کوشد از نخستین فرصت ممکن پس از شناسایی کودک دارای نیاز‌های ویژه، کودک و خانواده‌اش را مورد حمایت، توان بخشی و آموزش قرار دهد.

رنجبر اظهار داشت: از جمله توانایی‌های متفاوت کودکان که موجب تفاوت عمده بین عملکرد آنان می‌شود، توانایی‌های شناختی از جمله هوش است که میزان آن در همه افراد یکسان نیست. در نتیجه باید به آن توجه خاصی مبذول شود. زیرا نوع و سرعت آموزش باید با توانمندی‌های شناختی دانش‌آموزان هماهنگ شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان اضافه کرد: کودک دیرآموز، کودکی است که توانایی یادگیری مهارت‌های تحصیلی ضروری را دارد، اما میزان و عمق یادگیری‌اش نسبت به متوسط همسالانش کمتر است و این کودکان دارای بهره هوشی بین ۷۰ تا ۸۴ هستند و به علت رشد ذهنی کم، قادر به فراگیری مطالب و حل مسائل، همانند افراد عادی و هم سالان خود عمل نمی‌کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.