ملی پوش شمشیربازی کشورمان گفت: خدا را شکر به خوبی تمرین می کنیم و اگر بتوانیم المپیکی شویم حتما مدال خواهیم گرفت.

محمد فتوحی ملی پوش شمشیربازی اسلحه سابر کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: با تشویق یکی از اقوام از ۱۱ سالگی وارد شمشیر بازی شدم که حدود ۲ سال به صورت تفریحی بازی می‌کردم.

او افزود: با توجه به عملکردم مربیانم تشخیص دادند که می‌توانم حرفه‌ای کار کنم و به طور جدی این ورزش را دنبال کردم و بعد از یک سال نیز عضو تیم ملی نوجوانان شدم و تا اکنون نیزدر تیم ملی جوانان مشغول هستم.

فتوحی با اشاره به مسابقات جام جهانی مصر گفت: بعد از مسابقات جام جهانی مصر یک ماه استراحت داشتیم و کادر فنی اردو را تعطیل کردند و از دوم دی ماه نیز اردو‌ها شروع خواهد شد که به مدت ۲ ماه اردوی فشرده برای مسابقات جام جهانی لهستان داریم.

ملی پوش اسلحه سابر ایران ادامه داد: اردو‌های ۱۰ روزه در آکادمی ملی المپیک در مجموعه ورزشی انقلاب زیر نظر پیمان فخری سرمربی اسلحه سابر برگزار می‌شود.

او با اشاره به سمت دیگر سرمربی اسلحه سابر که مدیر مرکز نظارت بر تیم‌های ملی نیز است گفت: سمت جدید سرمربی خللی در روند کار ما پیش نیاورده و او در تمرینات حضور منظم دارد و ما نیز تمرینات خود را به موقع و به خوبی انجام می‌دهیم.

او افزود: حدود ۸۰ درصد راه سهمیه المپیک را رفته ایم و ۲ مسابقه دیگر در پیش است که به امید خدا اگر سهمیه المپیک را قطعی کنیم، بعد از آن برای مسابقات المپیک آماده می‌شویم.

فتوحی گفت:شرایط خوبی را برای مسابقات داریم و همه تلاش خود را می‌کنیم که سهمیه المپیک را کسب کنیم و هدفمان این است که در المپیک یک نتیجه قابل قبولی که همان مدال المپیک است برسیم.


بیشتر بخوانید: نگاهی به تاریخ شمشیربازی ایران


ملی پوش اسلحه سابر ایران ادامه داد: مسابقه کسب سهمیه المپیک در سوم اسفند ماه در لهستان و همچنین ۲۰ اسفند نیز در ایتالیا برگزار می‌شود.شمشیر بازی اکنون طبق کارشناسی‌هایی که از وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک شده، جزء رشته‌هایی است که شانس گرفتن مدال المپیک را دارد. همانطور که ۴ سال پیش نیز در شمشیر بازی خیلی به مدال المپیک نزدیک بودیم.

فتوحی ادامه داد: خیلی برای کسب مدال امیدوار هستیم، زیرا پیروزی‌هایی که در سال‌های پیش برای شمشیر بازی اتفاق افتاده نشان داده که شمشیر بازی قطعا شانس کسب مدال را خواهد داشت و همه تلاشمان را می‌کنیم که با پیروزی از المپیک برگردیم. در ۲، سه سال اخیر تلاش‌های زیادی برای موفقیت در شمشیربازی داشته ایم هر چند از لحاظ امکانات با رقبای خود در دنیا فاصله داریم، اما با وجود اینکه ۳۰ درصد از امکانات آن‌ها را نداریم، ولی رقابت می‌کنیم و سعی می‌کنیم با عملکردمان مسئولین را مجاب کنیم که از این رشته حمایت کنند.

فتوحی با پاسخ به این سوال که تا چه زمانی به ورزش حرفه‌ای ادامه می‌دهد، گفت:در حال حاضر هدف من المپیک است و امیدوارم به این هدف برسم بعد از آن نیز تا جایی که بدانم می‌توانم به تیم ملی کمک کنم فعالیت می‌کنم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار