سرپرست مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی گفت: وضعیت معیشتی و درآمد کشاورزان تنها با به کارگیری یافته‌های تحقیقاتی و به تناسب آن ارتقای راندمان تولید در اراضی زراعی و باغی بهبود و رونق می‌یابد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،محمد رضا رضایی سرپرست مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی در مراسم گرامیداشت هفته پژوهش و تجلیل از پژوهشگران برتر مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان با اشاره به گفته سرپرست وزارت جهاد کشاورزی که تحقیقات نگین توسعه کشوراست، افزود: رویکرد اصلی وزارت جهاد کشاورزی، تقویت تولید داخلی است و باید تمامی اعضای خانواده کشاورزی به خصوص بخش تحقیقات به این رویکرد توجه داشته باشند و در این زمینه وظیفه محوله بر عهده محققان سنگین و نیاز به تلاش شبانه روزی است.
 
او اظهارکرد: افزایش عملکرد فرآیندی است که از طریق انجام مجموعه‌ای اقدامات و برنامه‌ها از جمله توسعه تحقیقات حاصل می‌شود.
 
این مسئول اضافه کرد: محققان باید مجموعه مباحث تحقیقاتی، آموزشی، ترویجی، بازاریابی و .. را در اجرای طرح‌های تحقیقاتی خود با اولویت تقاضا و بازار مد نظر قرار بدهند.
 
او ادامه داد: بخش کشاورزی اقتصاد اول استان است که رکن مهم آن تولید است، ولی این بخش بدون توجه به مقوله بازار، صادرات و زیربنا‌ها قادر به پاسخگویی نخواهد بود.
 
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان نیز در این مراسم اظهارکرد: در سالی که رونق تولید توسط مقام معظم رهبری برای سال ۹۸ انتخاب شده است، نشانگر اهمیت موضوع اقتصاد تولید محور برای توسعه همه جامعه است.
 
اکبر کرامتی بر لزوم استفاده از تکنولوژی‌های نوین در جهت ارتقای ارزش‌افزوده محصولات کشاورزی تاکید کرد و ادامه داد: باید با به کارگیری دانش فنی در جهت ارتقای ارزش‌افزوده محصولات کشاورزی و ارتقای سطح درامد و رونق اقتصادی بخش کشاورزی استان حرکت کنیم.
 
کرامتی اضافه کرد: باید راندمان تولید محصولات کشاورزی در استان آذربایجان‌غربی افزایش یافته و فاصله اختلاف بین میانگین تولید و رکورد تولید محصولات کاهش یابد.
 
او گفت: لزوم انتقال یافته‌های علمی به سر مزارع به منظور تولید علمی و اقتصادی مسئولیت دست اندرکاران بخش را برای انتقال یافته‌های علمی بیش از پیش سنگین کرده است و نیاز است بیش از پیش در جهت ارتقای درامد کشاورزان، طرح‌های تحقیقاتی کاربردی در بخش کشاورزی اجرا و عملیاتی شود.
 
مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی آذربایجان غربی نیز در این مراسم با بیان اینکه در یک چهارم آیات قران در زمینه علم آموزی و معرفت و تدبر سخن به میان آمده است، افزود: اندیشمندان گنج‌های معنوی و ثروت‌های تمام نشدنی هستند و اولین و مهم‌ترین وظیفه جوانان در گام دوم انقلاب اسلامی، تولید علم‌و فناوری است.
 
در ادامه این مراسم از تعدادی از محققان برتر مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان با اهدای لوح و هدایایی تجلیل بعمل آمد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.