رفع نقص فنی در واتساپ با بروزرسانی جدید این پیام‌رسان

در جدیدترین بروزرسانی واتساپ، نقص‌فی آزار دهنده موجود در گروه‌های این پیام‌رسان، برطرف شد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، امروزه فضای مجازی قسمت زیادی از زندگی ما را به خود اختصاص داده، اطلاعات افراد زیادی روزانه با استفاده از برنامه‌های ارتباطی منتقل می‌شود. فضای مجازی در عین حال که باعث راحتی ارتباطات شده با خود نگرانی‌هایی نیز به همراه داشته است.

درحالی که واتساپ یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های ارتباطی حال حاضر است، با این حال همواره از مشکلات امنیتی خاصی برخوردار بوده است. اخیرا گروهی محقق در زمینه ایرادات فضای مجازی، نقصی جدید در این برنامه کشف کردند. این اختلال به گونه‌ای است که یک کاربر متخلف می‌تواند در آن برای تمامی اعضای یک گروه مشکل ایجاد کنند.

روش پیاده سازی این اختلال

نحوه ایجاد این اختلال اینگونه است که فرد متخلف با تغییر چند پارامتر در واتساپ تحت وب، به وسیله ابزار‌های اشکال زدایی، چرخه‌ای از مشکلات غیرقابل توقف ایجاد می‌کند. تنها راه چاره برای کاربران این است که بلافاصله برنامه را از گوشی تلفن همراه خود پاک کرده و مجددا نصب کنند. این اختلال همچنین باعث می‌شود که کاربران امکان بازگشت به گروه مذکور و همچنین تمامی تاریخچه گفت‌وگوهایشان را از دست بدهند. این گروه متوجه قسمت آسیب پذیر دیگری هم شده‌اند، به گونه‌ای که کاربران متخلف می‌توانند با دستکاری محتوای بعضی پیام‌ها جوری جلوه کنند که انگار شخص چیز دیگری گفته. این عمل نیز با استفاده از واتساپ تحت وب انجام شده است.


بیشتر بخوانید: واتساپ دسترسی ۶ میلیون کاربر قدیمی خود را قطع می‌کند


برنامه های خود را بروزرسانی کنید!

پس از پیدا کردن این مشکلات، واتساپ با همکاری و کمک گروه پژوهشی مذکور توانست، با بروزرسانی ۲.۱۹.۵۸، تمامی اختلالات را برطرف کند. پس اگر از این برنامه استفاده می‌کنید بهتر است هرچه سریع‌تر آن را بروزرسانی کنید تا از هرگونه دردسر دوری کنید. لازم به ذکر است که ارن کرت، مهندس نرم‌افزار واتساپ، پس از تشکر و قدردانی از گروه پژوهشی گفت:"ما اخیرا قابلیتی به این برنامه اضافه کردیم که با استفاه از آن کاربران می‌توانند از پیوستن به گروه‌هایی که آشنایی ندارند خودداری کنند". در ادامه باید گفت که کاربران با پشتیبانی گرفتن از اطلاعات خود و  وارد نشدن به گروه‌های غریبه می‌توانند از رخ دادن این دسته از مشکلات خودداری کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: واتس اپ ، واتساپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار