بهبود حالت تصویر در تصویر پیام‌رسان واتساپ

واتساپ در نسخه بتای خود برای سیستم عامل اندروید، محدودیت‌های حالت تصویر در تصویر را حذف کرده تا کاربرد‌های این حالت را افزایش دهد.

بهبود حالت تصویر در تصویر پیام‌رسان واتساپبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از قابلیت‌های جدید پیام رسان‌هایی مانند واتساپ و تلگرام ویژگی تصویر در تصویر یا PiP (Picture-in-Picture) نام دارد. این ویژگی یک قابلیت جدید است که به کاربران اجازه می‌دهد ویدئویی که برایشان ارسال شده را در اندازه‌ای کوچک در گوشه نمایشگر خود ببینند و همزمان در محیط پیام رسان به مشاهده دیگر مطالب از دیگر کاربران یا گروه‌ها بپردازند. قابلیت تصویر در تصویر بسیار کاربردی است و از همان ابتدا که پیام رسان‌های مذکور به این ویژگی مجهز شدند، مورد استقبال کاربران قرار گرفته است. در این حالت لازم نیست که همه تمرکز خود را بر روی ویدئو در حال پخش قرار دهید و می‌توانید همزمان به دیگر کار‌های خود برسید و در زمان خود صرفه جویی کنید.

بهبود حالت تصویر در تصویر پیام‌رسان واتساپ

‌می‌توان گفت حالت تصویر در تصویر برای پیام رسان واتساپ قابلیت جدیدی است، در ماه می‌سال ۲۰۱۸ واتساپ اعلام کرد که این ویژگی برای نسخه iOS این پیام رسان فعال شده و کاربران با بروزرسانی این برنامه می‌توانند به این قابلیت جدید دسترسی داشته باشند. بعد از آن در ماه دسامبر این ویژگی برای نسخه اندروید نیز منتشر شد تا دیگر کاربران واتساپ نیز از این قابلیت بهره ببرند. اما حالت تصویر در تصویر در نسخه اندروید یک محدودیت آزار دهنده دارد که به نظر می‌رسد در نسخه جدید بتا این برنامه رفع شده است. محدودیت حالت تصویر در تصویر به گونه‌ای بود که ویدئو تنها در محیط چت کاربر مخاطب به صورت کوچک شده قابل تماشا بود و زمانی که کاربران می‌خواستند پیام دیگر کاربران یا گروه‌ها را مشاهده نمایند، ویدئو بسته می‌شد. این محدودیت در نسخه iOS وجود نداشت و کاربران می‌توانستند ویدئو مورد نظر را کوچک کرده و آزادانه در محیط نرم افزار به سراغ چت‌های دیگر بروند و همزمان مطالب دیگر را مشاهده نمایند.

بهبود حالت تصویر در تصویر پیام‌رسان واتساپ

واتساپ در خبری خوش برای کاربران اندرویدی خود، اعلام کرده در نسخه بتا ۲.۱۹.۸۶ این محدودیت را رفع کرده است. به این ترتیب کاربران می‌توانند ویدئو مورد نظر را کوچک کنند، از محیط چت خارج شوند و مطالب دیگر کاربران و گروه‌ها را مشاهده کنند، حتی زمانی که از برنامه واتساپ خارج شده و وارد دیگر برنامه می‌شوند نیز ویدئو به پخش خود ادامه می‌دهد. به این ترتیب کاربران می‌توانند همزمان با مشاهده ویدئو، از اپلیکیشن‌های دیگر نیز استفاده کنند.

بهبود حالت تصویر در تصویر پیام‌رسان واتساپ

نکته مهم آن است که این ویژگی هنوز منتشر نشده در حالت آزمایش قرار دارد اما امید است که به زودی به صورت رسمی منتشر شود. همچنین ویژگی دیگری نیز به نسخه بتا واتساپ افزوده می‌شود و آن پخش متوالی یک پیام صوتی به صورت خودکار است. واتساپ از نوامبر سال میلادی گذشته در حال توسعه این ویژگی است و به زودی شاهد اضافه شدن آن خواهیم بود.


بیشتر بخوانید: اولین تصاویر از هوآوی Mate 20 X 5G منتشر شد +فیلم


انتهای پیام/

حالت تصویر در تصویر پیام‌رسان واتساپ بهبود یافت

برچسب ها: فناوری ، واتس اپ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار