رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: به علت اختلاق نظر نمایندگان استان بوشهر و فارس، عوارض آلایندگی به شهرداری های استان بوشهر پرداخت نشده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ابوذر دهدار رئیس شورای شهر بوشهر بیان کرد: به دلیل اختلاف نظر نمایندگان استان با نمایندگان فارس بر سر عوارض آلایندگی از ابتدای سال تا کنون هیچگونه عوارض حق آلایندگی به شهرداری های استان پرداخت نشده است.

او افزود: عوارض آلایندگی، برای جبران مشکلات زیست محیطی ناشی از تاسیسات نفتی مستقر در نقاط مختلف استان، حق مردم استان بوشهر است و استاندار و معاون عمرانی استاندار پیگیری های خوبی در این زمینه داشته‌اند و مقرر شده به زودی این موضوع حل شود و عوارض آلایندگی به شهرداری های استان پرداخت شود که می تواند نقش مهمی در ارائه خدمات شهری بهتر به شهروندان داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر همچنین با اشاره به تعیین ۴۰۰ لیتر سهمیه سوخت برای قایق‌های صیادی، گفت: در حالی که در فصل صید هستیم، این مقدار سوخت جوابگوی قایق‌های صیادی نیست و انتظار داریم مسئولان استان با پیگیری‌های خود زمینه‌ای فراهم کنند که سوخت بیشتری به قایق های صیادی اختصاص پیدا کند تا صیادان با آسودگی خاطر بیشتری به صید بروند.

دهدار به موضوع شهر هوشمند نیز اشاره کرد و افزود: در کشور اتفاقات خوبی در زمینه هوشمند سازی رخ داده و در تهران ۳۵ ماده تعرفه درآمدی مربوط به هوشمند سازی است. همچنین در خیلی از شوراها کمیسیون شهر هوشمند راه اندازی شده است و با توجه به اینکه شورای شهر بوشهر از پیشگامان این امر بوده و مصوبه ای در این زمینه در شورا تصویب شده از شهردار درخواست داریم هر چه سریع‌تر زمینه اجرایی شدن مصوبه شورا در مورد عقد قرارداد با شرکت مربوط برای مطالعات هوشمند سازی را عملیاتی کند.

او بیان کرد: در نشست با استاندار، درخواست تامین اعتبار برای ایجاد نخستین پارک محله تمام هوشمند را در محله شهید مطهری (باغ زهرا) ارائه کردم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.