یلدا فرصتی برای دور هم جمع شدن بزرگ و کوچک خانواده‌ها برگرد بزرگ فامیل است.

دورهمی‌های ایرانی در طولانی‌ترین شب سالبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، شب چله یا همان یلدا در استان مرکزی هم مانند سراسرکشور عزیزمان ایران اسلامی فرصتی برای دورهم جمع شدن خانواده‌ها با محور بزرگان فامیل است.

شب چله یا همان یلدا در استان مرکزی هم مانند سراسرکشور عزیزمان ایران اسلامی فرصتی برای دورهم جمع شدن خانواده‌ها با محور بزرگان فامیل است.

یلدا فرصتی برای نشاندن لبخند بر لب‌های کودکان، در آغوش پرمهر بزرگتر‌ها است و خانواده‌های استان مرکزی هم در شب یلدا بنا به سنت دیرینه دور هم جمع شده و سرمای زمستان را از خود دور می‌کنندو خانواده‌های استان مرکزی هم در شب یلدا (چله) بنا به سنت دیرینه دور هم جمع می‌شوند.

ایرانیان نزدیک به چند هزار سال است که شب چله (یلدا) آخرین شب پاییز را که درازترین و تاریک‌ترین شب در طول سال است را تا سپیده دم بیدار می‌مانند و در کنار یکدیگر خود را سرگرم می‌دارند تا اندوه غیبت خورشید، تاریکی و سردی روحیه آنان را تضعیف نکند و با به روشنایی گراییدن آسمان به رخت خواب بروند و بیاسایند.

جشن شب چله در ایران امروز نیز با گرد هم آمدن و شب نشینی اعضای خانواده و اقوام در کنار یکدیگر برگزار می‌شود.

شعرخوانی، داستان خوانی و همچنین فال حافظ همانند قدیم اجرا می‌شود به این صورت که خانواده‌ها در این شب گرد می‌آیند و پیرتر‌ها برای همه قصه تعریف می‌کنند.

انتهای پیام / ج

برچسب ها: یلدای زمستان ، شب چله
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.