از پژوهشگران برتر حوزه‌های علمیه استان مرکزی درجشنواره علامه حلی تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، در مراسمی در اراک از برگزیدگان پژوهشی حوزه‌های علمیه استان  مرکزی در جشنواره علامه حلی تجلیل شد.

تجلیل از پژوهشگران برتر حوزه‌های علمیه استان مرکزی

حجت الاسلام مرادی، معاون پژوهشی و دبیر جشنواره علامه حلی در حوزه‌های علمیه استان مرکزی گفت: ۵۸۰ اثر در زمینه علوم مختلف اسلامی و انسانی به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود که ۳۰ مقاله مربوط به خواهران و ۵۵۰ اثر مربوط به برادران بوده که در پایان بررسی مقالات ۱۵ اثر برتر شناخته شدند.

عزت و سربلندی ایران اسلامی در گرو پیشرفت و بروز رسانی علوم مختلف

آیت الله دری نجف آبادی نماینده، ولی فقیه در استان مرکزی در این مراسم گفت: عزت و سربلندی ایران اسلامی در گرو پیشرفت و بروز رسانی علوم مختلف است و این امر یک واجب دینی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است.

آیت الله دری نجف آبادی افزود: باید به سمت علوم روز دنیا برویم و در کنار سایر کشور‌های پیشرفته حرفی برای گفتن داشته باشیم و با تحقق علوم انسانی و اسلامی در جامعه، دنباله رو کشور‌های غربی نباشیم.

او اضافه کرد: امروز فرصت خوبی است برای تربیت جوانان با استعداد و نابغه که در زمینه‌های مختلف علمی و تحقیقاتی تلاش کنند و همچون شخصیت‌های علمی برجسته کشوری باعث رشد و تعالی کشور باشند.

پژوهش‌های بنیادی مهمترین عامل تحول کشور

حجت الاسلام سپاسی، مدیر حوزه‌های علمیه براداران استان مرکزی هم گفت: مهمترین عاملی که می‌تواند کشور را متحول کند، پژوهش‌های بنیادی است و دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه می‌توانند بهترین مکان برای تحقق این امر باشند.

حجت الاسلام حسامی، مدیر حوزه‌های علمیه خواهران استان مرکزی گفت: چشم انداز تحقق و پژوهش در حوزه‌های علمیه باید به سویی باشد که زمینه تمدن بزرگ اسلامی را فراهم کند.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.