عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

مقاومت فعال در همه ابعاد، راه عبور از شرایط کنونی است

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در تحریم‌های ظالمانه مقاومت فعال در همه ابعاد، راه عبور از شرایط کنونی است.

مقاومت فعال در همه ابعاد، راه عبور از شرایط کنونی استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی در یادوراه شهدای روحانی و طلبه در ساوه گفت: در شرایط تحریم‌های ظالمانه‌ی کشور، مقاومت فعال در همه‌ی ابعاد، راه عبور از شرایط سخت است.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی مقاومت انفعالی را شبیه تسلیم در برابر دشمنان عنوان کرد و افزود: ما در کشور نیاز به مقاومت فعال و استقامت در همه‌ی ابعاد داریم.

او با اشاره به وجود حق و باطل از ابتدای خلقت بشریت اضافه کرد: امروز عده‌ای در مقابل دشمن از خود کم ظرفیتی نشان می‌دهند و با غفلت از ظرفیت‌های داخلی و ترس از بیرون، با نادیده گرفتن توان داخلی و بزرگ شمردن توان دشمنان، در مقابل آنان راه تسلیم را در پیش می‌گیرند.

باید اسیر قدرت‌های پوشالی نشویم

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: امروز در کشور علیرغم ابراز شعار‌های امیدوارانه، متاسفانه را‌های ایجاد امیدواری در مردم را نمی‌دانند و با فراموشی یاد خداوند، اسیر قدرت‌های پوشالی می‌شوند.

او ادامه داد: رهبری همواره با ترسیم مسیری روشن و روحیه‌ی خستگی ناپذیر، در مقابل انواع تهاجمات محکم ایستادگی کردند و باید مسئولین ادامه دهنده‌ی این افق بلند برای پیشرفت و تعالی کشور باشند.

رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی با اشاره به وقایع عاشورا تاکید کرد: در صحرای کربلا، یاران و اصحاب امام حسین (ع) با مقاومت و تبعیت از امام زمان خود، درس بندگی، آزادمردی و مقاومت را برای همه‌ی تاریخ جاودانه کردند.

او شهادت را عین ایستادگی، تبعیت و ثابت ماندن در مسیر ارزش‌ها بیان و افزود: شهدا با مقاومت و خستگی ناپذیری، با انتخاب مسیری بی نظیر مصداق واقعی آیه‌های قرآن در بدست آوردن بهشت برین شدند.

در عرصه‌های علم، رسانه و جنگ نرم باید هوشمدانه عملکرد

نماینده محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در عرصه‌های علم، رسانه و جنگ نرم باید هوشمدانه و با رویکرد فرسایشی در جذب حداکثری مخاطبین و مقابله با توطئه‌های دشمنان اقدام کرد.

او دستیابی به قله‌های فتح و پیروزی را در سایه‌ی خستگی ناپذیری و مقاومت بیان و ادامه داد: بررسی تاریخ جوامع ملت ها، نشان می‌دهد، هرگاه خستگی به سران کشور‌ها نفوذ کند، نتیجه‌ای جز عقب گرد و یاس برای ملت‌ها در پی نخواهد داشت.

ثبات قدم در سختی‌ها و تنگنا‌ها هنر واقعی یاران انقلاب اسلامی

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، ثبات قدم در سختی‌ها و تنگنا‌ها را هنر واقعی یاران انقلاب اسلامی توصیف و اظهارکرد: دستیابی به توان موشکی، فناوری‌های نانو و نیز اذعان خارج از تصورات دشمنان به پیشرفت‌های عظیم علمی، همگی در سایه‌ی تحریم‌ها و مقاومت و سختی، بدست فرزندان ملت بدست آمده است که باید این راه پر افتخار ادامه داشته باشد.

او اظهار داشت: برجام حاصل خستگی داخلی‌ها بود که نهایتا همچون سرآبی برای کشور، دستاوردی نداشت و حاصل آن معطلی ملت و بدقولی سران امریکا و اروپا بود.

سخنران یادواره شهدا طلاب در ساوه اضافه کرد: خستگی و مقاومت منفعل داخلی‌ها با حربه‌ی جدیدی مثل گشایش خط اعتباری مواجه شده، و این بدان معناست که طرف پولی به ما نمی‌دهد و می‌خواهند با وام، اجناس مورد نیاز ما را بنا به تسخیص خود، در کشور تامین نماید، که این عین توهین به ملت و کشور بزرگ ایران است.

او ادامه داد: ما ادعا نمی‌کنیم که تحریم خوب است، اما حالا که در چنین شرایطی قرار گرفته ایم، باید بکار بستن همه ظرفیت‌های داخلی و نداشتن هراس از دشمنان از این شرایط سخت، مقتدرانه و عزتمندانه عبور کنیم

مقابله به مثل را یکی از شاخص‌های مقاومت فعال در کشور

نماینده مجلس شورای اسلامی، مقابله به مثل را یکی از شاخص‌های مقاومت فعال در کشور بیان و اضافه کرد: محدودیت برای دیپلمات‌های ما در هلند، زندانی در آلمان و آلبانی، موجب زیر سوال بردن اصول سیاست خارجه ما شده است که البته درایت و دستوررهبری و اقدام متقابل به مثل در توقیف کشتی انگلیسی‌ها موجب وحشت و پذیرش شرایط کشور ما توسط آنان شد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در اجرای برجام قرار بود، مسئولان هر شش ماه روند اجرای برجام را به مجلس گزارش کنند، ولی بجز دو سه مرتبه گزارش، که حکایت آشکار از نقض کامل این تعهد داشت، هیچ اقدام متقابلی برابر قانون انجام نشد، تا اینکه انان جرات پیدا کردند امروز، به اذعان طرف‌های برجام، شدیدترین تحریم‌های تاریخ را بر کشور ما تحمیل نمایند.

او تصریح کرد: مقاومت فعال با رعایت الزامات و شرایط آن را از ضروریات غیر قابل انکار کشور است که باید با پرهیز از حزب بازی و گروه بازی‌های مرسوم، آن را در همه‌ی لایه‌های کشور نهادیه کنیم یادواره گرامیداشت شهدا طلاب شهرستان ساوه با حضور، امام جمعه، روحانیون و مسئولین در حوزه علمیه این شهر برگزار شد.

یادواره گرامیداشت شهدا طلاب شهرستان ساوه با حضور، امام جمعه، روحانیون و مسئولین در حوزه علمیه این شهر برگزار شد.

انتهای پیام / ج

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.