تلفات و سوانح خودرویی در جاده ترانزیتی مشهد_سرخس در هشت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، ۴۲ درصد افزایش داشته است.

افزایش ۴۲ درصدی تلفات و سوانح خودرویی در جاده مشهد _ سرخسسرگرد احمد کارگر منظری فرمانده پلیس راهور سرخس در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: محور سرخس به مشهد جاده به صورت تزانزیتی و از جاده‌های اصلی کشور محسوب می‌شود که ۲۷ کیلومتر آن به صورت گردنه و پیچ‌های پی در پی می‌باشد و می‌طلبد که رانندگان با رعایت قوانین، در این محور رانندگی کنند.

او افزود: بیشتر محور سرخس _ مشهد دو طرفه است و عمده تصادفات در همین مناطق دو طرفه و به صورت رخ به رخ، ناشی از انحراف به چپ و سبقت‌های غیرمجاز روی می‌دهد که متاسفانه آمار تلفات نسبت به مدت مشابه در چند ماهه قبل افزایش یافته است.

او ادامه داد: متاسفانه در هشت ماهه امسال شاهد افزایش تصادفات منجر به فوت بوده ایم که این موضوع جای نگرانی دارد.

سرگرد کارگر منظری تصریح کرد: از رانندگان می‌خواهیم با پلیس راهور همکاری نموده و در زمان تردد در جاده‌ها قوانین و مقررات را رعایت نموده تا هم جان خود، سایر هموطنان و رانندگان خودرو‌های مقابل، را به خطر نیندازند تا شاهد حادثه‌ای ناگوار نباشیم.

او ادامه داد: با توجه به ترانزیتی بودن جاده سرخس به مشهد و بالعکس و تردد خودرو‌های سنگین، ناوگان اتوبوسی و مسافربری از حساسیت بالایی برخوردار است و رانندگان فرشته نجات جان مسافرین هستند.

سرگرد کارگر با بیان اینکه روزانه ۵۴ دستگاه اتوبوس در محوز سرخس تردد می‌کنند و تمامی اتوبوس‌ها مجهز به سامانه سپهتن می‌باشند بیان کرد: روزانه کنترل دقیقی از زمان مبدا حرکت اتوبوس‌ها تا رسیدن به مقصد انجام می‌شود و با تحلیل‌های صورت پذیرفته خوشبختانه حادثه دلخراشی در این بخش نداشته ایم.

فرمانده پلیس راهور شهرستان مرزی سرخس با اشاره به اینکه کنترل ناوگان ترانزیتی وابسته به زمان فعال بودن مرز است گفت: اگر مرز برای تردد خودرو‌های ترانزیتی باز باشد آمار افزایش می‌یابد و اگر غیرفعال باشد آمار‌ها کاهش پیدا می‌کند.

او گفت: در ماه‌های قبل که مرز سرخس به ترکمنستان باز بود روزانه ۲۵۰ دستگاه تریلی برای تزانزیت از این حوزه استحفاظی عبور می‌کردند، اما تعداد این خوردو‌های سنگین به ۶۰ دستگاه کاهش یافته است.

انتهای پیام//م. ه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.