به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، ابراهیم نصری در این مراسم در مراسم آغاز طرح آزمايشي پیشگیری از تصادفات در آزاد راه مشهد - باغچه افزود: بایدبرای جلوگیری از تصادفات دو بانده کردن جادهها در این مناطق مورد توجه قرار گیرد.
وی تصریح کرد: ۳۲ درصد تلفات تصادفات رانندگی در خراسان رضوی مربوط به عابران پیاده و موتورسیکلت سواران است که علت آن ربطی به جاده و زیرساخت آن ندارد.
فرمانده پلیس راه خراسان رضوی در این مراسم گفت: تخلفاتی مانند حرکت نکردن خودرو بین خطوط، تخطی از سرعت مجاز، توقف غیرمجاز خودرو در حاشیه جاده، تغییر خط حرکت خودرو بدون علامت، حرکات نمایشی خودرو، روشن نکردن چراغ خودرو پیش از غروب، رعایت نکردن فاصله طولی، حرکت ناوگان باری و مسافری در باند سوم آزادراه و نبستن کمربند ایمنی در طول آزادراه ۳۸ کیلومتری مشهد - باغچه از طریق گشتهای محسوس و نامحسوس پلیس راه و دوربینهای ثبت تخلف اعمال قانون میشوند.
سرهنگ هادی امیدوار افزود: رانندگانی که رفتارهای پرخطر ترافیکی دارند علاوه بر توقیف خودروی آنان به مدت ۷۲ ساعت، به دادسرا معرفی شده تا در خصوص آنان احکام قضایی اجرا شود.
وی تصریح کرد: اجرای طرح پیشگیری از تصادفات جادهای را در آزادراه مشهد - باغچه نیازمند مشارکت مردم است و این آزادراه با شاخصههای ایمنی ساخته شده، اما باز هم حادثههای سنگینی در آن به وقوع میپیوندد چنانکه سال ۱۳۹۴ طی تصادفها در این مسیر ۳۸ کیلومتری ۳۸ نفر کشته شدند.
فرمانده پلیس راه خراسان رضوی افزود: همه میخواهند در باند سرعت حرکت کنند که امری حادثه آفرین بود و هرچند به نظر میرسد این تصمیم ناایمن بوده، اما هر سه باند این آزادراه برای سرعت ۱۲۰ کیلومتر مجاز اعلام شد، ولی باز هم سوانح رانندگی حادثه آفرید.
امیدوارهمچنین به فعالیت هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون در واحدهای شن شوییهای واقع در محدوده آزادراه مشهد - باغچه اشاره و گفت: این خودروهای سنگین در حدود پنج کیلومتر از مسیر این جاده روزانه ۱۲ هزار تردد، ۲۴ هزار مورد گردش و ورود به آزادراه دارند که خود عامل بسیاری از تصادفات است.
تهای پیام// ف. غ.