سند مدیریت پیش آگاهی و کنترل مسائل سیل با اعتبار ۳۹۵ هزار دلار صبح امروز بین ایران و فائو به امضا رسید.

اعتبار ۳۹۵ هزار دلاری سند مدیریت پیش آگاهی و کنترل سیلبه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،سند مشترک همکاری در زمینه ارتقای فناوری‌های پیش آگاهی و مدیریت مسائل و مشکلات سیل صبح امروز بین معاونت آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی و دفتر فائو در ایران به امضا رسید.

در این مراسم، علیمراد اکبری معاون امور آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی اعتبار پروژه مذکور را ۳۹۵ هزار دلار اعلام کرد و گفت: تمام این اعتبار توسط سازمان خواروبار کشاورزی ملل متحد (فائو) تأمین می‌شود که ۳۰ درصد آن برای خرید لوازم و تجهیزات موردنیاز و مابقی برای اموری مانند آموزش، ایجاد مشارکت بهره برداران و ... صرف می‌شود.

وی افزود: پروژه TPC با همکاری ارگان‌های کلیدی از جمله دفتر منطقه‌ای بانکوک فائو، دفتر فائو در تهران، وزارت نیرو، سازمان هواشناسی، سازمان جنگل ها، دفتر مدیریت بحران و دفتر امور بین الملل وزارت جهاد کشاورزی انجام می‌شود.

به گفته اکبری، با امضای این توافق، اجرای پروژه آغاز می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی بهبود امنیت غذایی در اراضی کشاورزی متأثر از سیل دانست و افزود: انتقال تجربیات سایر کشور‌ها به ایران در بحث مدیریت حوادث و خطرات طبیعی و آموزش بهره برداران و کارشناسان کشاورزی از دیگر اهداف این پروژه است که ما طی ۶ دوره آموزشی و هر دوره ۳۵ نفر را با هدف افزایش تاب آوری در مواجهه با خطرات اقلیمی آموزش می‌دهیم.


بیشتر بخوانید:  انتقال مهارت های پیشرفته تبخیر و تعرق کشاورزی به کارشناسان ایرانی


وی مدت اجرای این پروژه  را دو سال اعلام کرد و گفت:  از اجرای پروژه دیگری در حوزه آب تحت عنوان سیدا است این همکاری به صورت پایلوت در قزوین در شبکه ۸ هزار هکتاری انجام می‌شود و اعتبار آن ۵۰۰ هزار دلار است و فائو این اعتبار را تأمین می‌کند.

به گفته اکبری، وزارت نیرو و سازمان حفاظت از محیط زیست در این پروژه همکاری می‌کنند.

تحریم آمریکا ارتباطی به محدودیت همکاری فائو با ایران ندارد

در ادامه این مراسم، گرولد بودکر با اشاره به اینکه امیدوار هستم این پروژه با همکاری مسئولان وزارت جهاد کشاورزی ایران به خوبی پیش رود، گفت: فائو ۱۳ تا ۱۴ درصد از کل بودجه خود را صرف پروژه‌های TCP می‌کند و حداکثر ۵۰۰ هزار دلار می‌تواند برای هر پروژه بسته به منطقه‌ای که قرار دارد اختصاص یابد. به عنوان مثال کشور‌های شمال آمریکا و اروپا نمی‌توانند وارد این پروژه شوند.

نماینده فائو در ایران درباره اینکه آیا تحریم‌های آمریکا منجر به محدودیت همکاری فائو با جمهوری اسلامی در این حوزه نمی‌شود، گفت: نوع همکاری‌هایی که در این پروژه‌ها توسط فائو انجام می‌شود، مربوط به مسائل منطقه‌ای و ژئوپلیتیک نیست، بنابراین مشمول تحریم هم نخواهد بود.

وی در پایان تصریح کرد: فائو تمام هزینه‌های این پروژه را پرداخت می‌کند و طرف مقابل تنها در حوزه زمان، تعهدات انجام کار و مسائلی از این قبیل سرمایه گذاری می‌کند که ما انتظار داریم این اقدامات از سوی دولت‌ها به خوبی انجام شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار